La BSM, present al Fòrum Acadèmic de Finances Sostenibles a Espanya

15 Mayo - 2019
  • Oriol Amat, degà de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra, forma part del prestigiós Consell Acadèmic del Fòrum

S'ha posat en marxa el primer Fòrum Acadèmic de Finances Sostenibles a Espanya. La iniciativa l'han impulsat Afi Escola de Finances i Triodos Bank amb l'objectiu de crear un projecte innovador que contribueixi a avançar cap a un sistema financer estable, resilient i sostenible, a través de la generació i difusió de coneixement.

El Fòrum Acadèmic sorgeix com un think tank independent amb un enfocament teoricopràctic per promoure l'intercanvi d'idees i la reflexió sobre les finances sostenibles a Espanya. Per a això es conforma com una xarxa interdisciplinària de professionals amb experiència acadèmica i professional en la matèria. A més, compta amb un prestigiós Consell Acadèmic format per professionals de reconeguda trajectòria. La UPF Barcelona School of Management està present al fòrum amb la integració d'Oriol Amat, Degà de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra i Catedràtic d'Economia financera i comptabilitat, en aquest consell acadèmic. A més, el consell també està integrat per Emilio Ontiveros, president d'Afi, Mikel García-Prieto Raval, director general de Triodos Bank, Natalia Fabra, professora de la Universitat Carlos III de Madrid; i Marc Eguiguren, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya i director de l'Aliança Global per a la Banca amb Valors (GABV).

Durant l'esdeveniment, els acadèmics van remarcar el valor d'aquest fòrum per seguir aportant reflexions que ajudin a avançar cap a la sostenibilitat i que incideixin més en el valor i el creixement econòmic i social. A més, van fer especial èmfasi en la necessitat de ser transparents i transmetre a la societat el coneixement generat amb la col·laboració de tots els agents: acadèmics, sector financer i empresarial i mitjans de comunicació.

En el marc del Fòrum Acadèmic es publicaran de manera periòdica monografies i informes sobre finances sostenibles i s'analitzarà en profunditat l'evolució dels principals factors i indicadors de sostenibilitat del nostre sistema financer. A més, per a la difusió d'aquests materials es duran a terme conferències i debats de lliure accés.

En paraules d'Emilio Ontiveros, "amb aquesta aliança estratègica tenim l'objectiu de difondre coneixement i promoure debat sobre inversions associades a la transició ecològica per avançar cap a un sistema financer que promogui projectes que responguin als reptes socials i ambientals actuals".

En definitiva, es tracta d'apropar la sostenibilitat als professionals del sector financer, responsables polítics, supervisors, reguladors, organitzacions sectorials, públic en general interessat en aquest camp i mitjans de comunicació. ¿L'objectiu? generar un vincle i un compromís ferm amb els reptes socials i ambientals del nostre temps.