La BSM i la consultora Izertis creen una càtedra sobre Blockchain

18 Septiembre - 2019

L'impacte que s'espera del blockchain en els propers anys en tots els sectors productius és molt elevat. Les indústries clau, és a dir, aquelles on impactarà de forma especial el blockchain, són les relacionades amb els serveis bancaris i d'inversió, i el també retail. Però més enllà de les transaccions financeres, els usos potencials que ofereix aquesta tecnologia són infinits: contractes intel·ligents, economia col·laborativa, crowdfunding, govern electrònic, emmagatzematge d'arxius, predicció, protecció de la propietat intel·lectual, Internet de les Coses (Iot), mercats borsaris, etc.

Per tal de generar coneixement sistematitzat sobre la tecnologia Blockchain i extreure aprenentatges per a la presa de decisions estratègiques dins dels diferents sectors empresarials neix la càtedra Izertis, una iniciativa conjunta de la UPF Barcelona School of Management, l'escola de management de la Universitat Pompeu Fabra, i la consultora Izertis, un referent en el desenvolupament de tecnologies i solucions vinculades al Blockchain.

El naixement d'aquesta càtedra és una aposta estratègica de Izertis i la UPF Barcelona School of Management pel Blockchain per reforçar l'equip dedicat a aquesta tecnologia a Catalunya. La consultora atorgarà beques a les persones que vulguin cursar el postgrau sobre Blockchain de la UPF Barcelona School of Management i acollirà alumnes en pràctiques perquè completin la seva formació. Així mateix, donaran tres premis als millors treballs de final de postgrau i organitzaran activitats divulgatives com hackatons, congressos i jornades.

La UPF Barcelona School of Management es compromet a més a destinar personal docent i investigador a generar recerca i transferència de coneixement al voltant de la tecnologia blockchain i totes les seves possibles aplicacions. La càtedra contempla el desenvolupament d'activitats de recerca en els models de negoci i de consum amb tecnologia Blockchain i en les necessitats de la societat i els productes i serveis que aquesta pugui necessitar. La càtedra també realitzarà activitats de transferència de coneixement a través de jornades i congressos en col·laboració amb Alastria, associació amb més de 400 membres impulsora del blockchain a Espanya.

La Càtedra Izertis tindrà una durada de tres anys i la seva directora serà la Doctora Llum Parrondo, directora del postgrau en Blockchain i altres tecnologies DLT de la UPF Barcelona School of Management-Universidad Pompeu Fabra.