Juanjo Saéz: 'La creativitat ens pertany a tots'

7 Mayo - 2019
  • L'il·lustrador Juanjo Sáez i la música d'Alex Serra han estat els protagonistes de la primera edició d'InspiraSo, el cicle de xerrades i música que organitza la UPF Barcelona School of Management amb Hepburn Cafè

Ser diferents i creatius és el gran repte professional al que ens enfrontem tots. Davant d'un futur ple d'incertesa, és cada vegada més evident la necessitat de professionals que es qüestionin la realitat per trobar noves respostes, amb competències sòlides que els permetin aprendre i desaprendre, que sàpiguen adaptar-se a un entorn canviant. La creativitat és el gran valor afegit a tots els perfils i a totes les disciplines. 'La creativitat ens pertany a tots, el problema és que no es treballa. De petits tots som creatius i imaginatius però arriba un moment en què ho vas abandonant perquè el sistema valora altres competències', argumentava l'historietista i il·lustrador, Juanjo Saéz, qui va participar a la primera edició d'InspiraSo, el cicle gratuït de xerrades i música organitzat per la UPF Barcelona School of Management i Hepburn Cafè que es celebra el primer dilluns de cada mes.

'Durant dècades, educar la creativitat es limitava a les professions artístiques. Avui dia, però, en una societat cada vegada més evolucionada, la importància de la creativitat es fa més rellevant que mai i és transversal a totes les disciplines', va apuntar el professor Manel Jiménez. I aquest és el principal objectiu de cicles com InspiraSo o el Laberint Festival: introduir els actes culturals i humanístics com a complement necessari en la formació de perfils tan diversos com ho són els estudiants de la UPF Barcelona School of Management. Així es pretén impulsar l'enriquiment personal i fomentar la creativitat, l'abstracció i el pensament crític. Per això, van comptar amb dues persones molt creatives i amb projectes molt personals com són Juanjo Saéz i Alex Serra (Gato Suave).

La sessió va ser tot un èxit. Saéz, amb humor i originalitat, va explicar la seva trajectòria i va animar els assistents a ser creatius. 'La creativitat sorgeix davant els problemes. El meu era que no volia treballar, però sent creatiu per no treballar m'he passat la vida currant '. Sáez va estudiar art a l'Escola Massana de Barcelona i, després de participar en fanzines ara ja de culte com Círculo Primigenio, la seva tasca com a dibuixant el va fer destacar per la seva originalitat en els camps més diversos: la publicitat, el disseny, el món editorial, la premsa i la televisió, amb Arròs Covat, la mítica sèrie que emetia el Canal 33 de televisió de Catalunya i que li va valer un premi Ondas.

Després de Saéz, InspiraSo va continuar amb la música d'Alex Serra (Gato Suave), qui va oferir un concert singular i íntim. 'M'agrada pensar en un concert com si fos un ritual per sortir a explorar junts el sentiment d'estar vius', explicava Alex Serra, un músic creatiu que experimenta amb sons diferents combinant instruments acústics com la veu i la guitarra amb altres de més electrònics com els beats o els efectes amb loops. Un tancament de luxe que va emocionar el públic i el va deixar amb ganes de més. Per a això, la UPF Barcelona School of Management ofereix aquesta setmana una àmplia programació cultural dins el Festival Laberint, des de xerrades amb activistes de la talla d'Òscar Camps (fundador de la ONG Open Arms) fins a concerts amb un músic de la talla de Bearoid, passant per les paraules que oferirà l'escriptor Manuel Vilas (autor d'Ordesa, llibre de l'any 2018). Més cultura, més creativitat, més música. Això promet senyors.

La propera edició del InspiraSo tindrà lloc el proper dilluns del mes de juny, de nou amb la xerrada de la escriptora Lolita Bosch i la música de Ual·la!. Tot això acompanyat del servei de bar de Hepburn Cafè i la música de la DJ PJ_Maite.