'La innovació i sostenibilitat són els pilars fonamentals de les noves generacions'

21 Enero - 2020

Wouter Draijer es defineix com una persona 110% apassionada per la Innovació en el sector de les energies renovables. Actualment, està perseguint aquest somni a través d'una empresa d'energia solar que ell mateix acaba de fundar, després d'acabar el Master of Science en Managament i Entrepreneurship a la UPF Barcelona School of Managament.

wouter

1. Per què has escollit dedicar la teva vida a la innovació en sostenibilitat i energies renovables?

La innovació i sostenibilitat han estat dos pilars fonamentals per a mi i són els conceptes que m'impulsen a voler construir un futur millor. Després d'acabar la meva carrera en Energia Sostenible tenia una dotzena d'idees de com podia aplicar els meus coneixements per a crear alguna cosa que pogués contribuir al món de forma positiva. Com que no tenia coneixement de com crear i mantenir una empresa, vaig decidir cursar un màster d'Administració i Emprenedoria a la UPF Barcelona School of Management.

Quan vaig començar a viure a Barcelona, vaig detectar una gran oportunitat en el sector de les energies renovables. Llavors vaig connectar la meva passió, història i desig de contribuir al món i alleugerir els problemes climàtics i vaig procedir a construir una empresa amb aquest objectiu.Com enginyer i emprenedor, he après a identificar oportunitats i a mesurar el seu rati d'èxit. Invertir temps i recursos en construir una empresa dedicada a l'energia solar a Espanya es va convertir en el meu somni.

De moment, tenim un equip ple de talent treballant per crear alguna cosa gran. El nostre objectiu principal és haver instal·lat al 2022 10.000 sistemes d'energia solar en propietats privades a tot Espanya.

2. Quin impacte social creus que té el teu projecte empresarial?

Per a la generació Millenial, crear coses que impacti està en el seu ADN. Per a mi, no és diferent. Els meus somnis i objectius venen de quan era nen. El primer va ser fer la vida de la gent més fàcil. Existeixen alguns mètodes per a crear impacte. A més de crear una empresa que solucioni el problema climàtic, amb el nostre projecte apuntem a fer soroll i a conscienciar a la societat sobre el tema:

• Eduquem a les persones sobre com el seu comportament del dia a dia pot afectar a l'escalfament global.
  • Eduquem a les persones sobre noves oportunitats en les que poden col·laborar per abordar aquest problema.

Soc de l'opinió que podem crear un impacte positiu respecte al canvi climàtic. La vida sostenible està de moda i es pot activar una mentalitat positiva en les persones. A través de la meva experiència en l'emprenedoria, sé que per assolir les fites de Solarmente és necessari un canvi de mentalitat no només en les persones sinó també en el govern. Aquest haurà de ser 100% sostenible al 2050 i això ens ajudarà a tirar endavant els nostres objectius.

3. Quins són els principals reptes del sector de les energies renovables davant la gran amenaça del canvi climàtic?

El canvi de mentalitat serà el repte més gran que tenim. Estem venent una cosa que sabem que la majoria de gent vol i necessita, però que ningú encara sap ni assimila. En comparació amb Europa, Espanya no ha sabut com incrementar la quantitat de solucions sostenibles i estem aquí per canviar-ho.
Com he mencionat anteriorment, per crear impacte cal canviar mentalitats. En aquest cas apuntem a la mentalitat d'un estil de vida sa i sostenible. Quan la gent vegi els beneficis de l'energia solar en les seves vides s'adonaran que no només estan estalviant en la tarifa de la llum sinó també ajudant al planeta de forma significant.

Però no només cal canviar les mentalitats de la societat sinó també dels instituts, organitzacions, empreses i òrgans governamentals. Hi ha 47 milions de persones que han de ser guiades en la mateixa direcció.