Una campanya de microdonacions amb el cafè, projecte guanyador del Challenge #ParaLosValientes

21 Febrero - 2018

#Despierta, projecte elaborat per estudiants de l'Executive MBA de la UPF Barcelona School of Management, és el projecte guanyador del Challenge Garage realitzat amb l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, qui va decidir comptar amb la UPF Barcelona School of Management i els estudiants del MBA perquè els ajudessin a reactivar la campanya de recaptació de fons per a la construcció del SJD Pediatric Cancer Center Barcelona, ​​l'hospital de càncer infantil més gran d'Europa.

L'Hospital de Sant Joan de Déu Barcelona ja ha aconseguit reunir 15 milions d'euros a través de microdonacions i aportacions d'importants donants i empreses amb la campanya #ParaLosValientes, si bé encara necessita 15 milions d'euros més per completar el projecte que comptarà amb 40 habitacions, 8 càmeres per a trasplantaments de progenitors hematopoètics, 30 boxs d'hospital de dia, 20 despatxos per a consultes externes, radiofarmàcia, laboratori i altres serveis no assistencials.

#Despierta proposa a l'Hospital Sant Joan de Déu arribar a acords amb les distribuïdores de cafè, per una banda, i els bars i cafeteries, per l'altra, perquè durant un període de dos mesos col·laborin amb la campanya #Despierta. La campanya s'adreça principalment als consumidors de cafè perquè realitzin microdonacions (10 cèntims per cafè) en benefici del projecte. 'Es tracta d'impactar en el client final perquè amb un gest quotidià com es prendre un cafè es faci un gest extraordinari com és ajudar els nens malalts de càncer', va explicar Nico Stanham, membre de l'equip guanyador. El projecte assenyala que només a Catalunya es consumeixen uns 10 quilos de cafès diaris en bars i cafeteries, el que representen uns 5.000 cafès al mes.

#Despierta va ser la proposta guanyadora de les sis que es van presentar a l'Hospital Sant Joan de Déu en el marc del Challenge Garage. 'Ens ha agradat perquè és una proposta amb potencial i no descartem arribar a implementar-la. Per nosaltres ha estat un orgull treballar amb la UPF Barcelona School of Management i comptar amb aquest grup de ments intel·ligents pensant amb el nostre projecte', explicava la Mariana Romero, de l'Hospital Sant Joan de Déu.

El Challenge Garage és un projecte d'innovació oberta aplicat a l'aprenentatge impulsat des de fa cinc anys per la UPF Barcelona School of Management amb l'objectiu d'experimentar nous formats col·laboratius basats en reptes reals, aprenentatge compartit, treball col·lectiu i relació entre àrees.