Experts de Deloitte Legal i UPF-BSM reflexionen sobre talent global i mobilitat internacional

2 Noviembre - 2023
evento deloitte

"Les àrees de Recursos Humans de qualsevol organització han de tenir en compte la relació que té el talent global amb els processos de mobilitat internacional i l'impacte que genera en un món global molt competitiu, ple d'incerteses i canvis constants", ha assegurat Mariano de Las Heras, director acadèmic del Postgrau en Recursos Humans: Internacionalització i Global Mobility de la UPF Barcelona School of Management, durant el seu discurs de benvinguda a la Jornada 'El Talent Global. Ja és una nova realitat”, organitzada des del departament de Programes a Mida de la UPF-BSM i Deloitte Legal, i on una sèrie d'experts de Deloitte Legal han compartit i presentat reflexions sobre talent global i mobilitat internacional.

L'acte s'ha celebrat després del nou conveni de col·laboració que la UPF Barcelona School of Management i Deloitte Legal van signar el 18 d'octubre passat amb l'objectiu de formar professionals i empreses per afrontar el repte que suposa la mobilitat internacional en la gestió empresarial, des dels eixos d'Internacionalització i la Global Mobility.

La Mobilitat Internacional de Persones és un factor determinant i fonamental per a una estratègia eficaç del Talent en una empresa. Davant aquesta realitat tan canviant, un dels reptes que les empreses han d'atendre és l'aparició de les noves figures juridicolaborals que han sorgit al voltant del teletreball internacional. La sòcia responsable de l'Àrea Laboral, Migratòria i Seguretat Social de Deloitte Legal, Susana Burgueño ha posat èmfasi que "el teletreball s'ha convertit en un imperatiu per a les empreses si volem atraure i retenir talent i millorar l'experiència de l'empleat".

Per la seva banda, Luis Carlos Moya, soci responsable de la pràctica de Compensació i Beneficis de Deloitte Legal, ha analitzat l'evolució dels aspectes retributius que s'han produït en els darrers 20 anys. "La simetria de la informació, la diversitat, el treball remot i la transparència retributiva són els quatre eixos principals que més han canviat" segons Moya. En aquest sentit, ha apuntat que "les companyies són cada cop més diverses, no només en aquests quatre aspectes, sinó també en diversitat de formació, experiències o famílies, a més d´una tecnificació molt més alta i una competència global".

Finalment, Ana Zarazaga, sòcia responsable de l'àrea de Global Employer Services de Deloitte Legal, ha exposat el resultat d'un estudi realitzat a 822 empreses en relació amb el teletreball internacional. “Ens enfrontem a un dels reptes més grans dels últims temps: la retenció de talent. Ara comencem a ser conscients que tenim persones que estan treballant per tot el món i que l'experiència de l'empleat és fonamental. "Per tant, no ens queda cap altra que implementar polítiques de mobilitat dins de les empreses", ha afegit.

El teletreball internacional ha de formar part de l'agenda de qualsevol empresa i és important treballar en noves formes de contractació, de compensació o de mobilitat, ja que actualment són qüestions clau per a l'estratègia internacional del negoci.

Internacionalització i impacte social a través de l'educació

L'aliança amb Deloitte Legal s'ha materialitzat en una formació especialitzada que busca alinear el talent global amb els processos de mobilitat i formar, així, professionals capaços d'assumir tots aquests nous reptes.

El Postgrau en Recursos Humans: Internacionalització i Global Mobility, que iniciarà les classes el proper 23 de gener de 2024, està dirigit a professionals tècnics i/o responsables amb experiència en gestió internacional de Recursos Humans, projectes de Mobilitat Internacional i professionals a diverses àrees de Recursos Humans (Relacions Laborals, Retribució i beneficis, Selecció, Formació i desenvolupament) amb interès a especialitzar-se en Internacionalització de Recursos Humans i Mobilitat Internacional.

Aquest programa vol ajudar a identificar, definir i implementar diferents tècniques i estratègies amb l'experiència dels diferents ponents, professionals i experts del Postgrau i que, així, l'alumnat sàpiga alinear el talent i les polítiques de mobilitat amb l'objectiu de estar presents i competir en els actuals escenaris econòmics.

De fet, algunes sessions comptaran amb la participació de responsables de recursos humans, compensació i mobilitat d'empreses amb gran posicionament al mercat.

Més informació sobre el curs (període de matrícula obert):