Èxit rotund del primer Fòrum Edita Barcelona

19 Julio - 2016
  • Els organitzadors, satisfets amb els resultats i la repercussió, asseguren la continuïtat de l'esdeveniment l'any que

Ponents de la talla de Richard Charkin, Jorge Herralde, Jesús Badenes, Núria Cabutí o Carme Riera entre molts d'altres; conferències, xerrades i debats entre grans, petits i nous editors; prop de 300 assistents als debats; el suport de l'Ajuntament de Barcelona ??i de les principals institucions polítiques i del sector editorial i l'enorme repercussió mediàtica no deixa cap dubte als organitzadors del primer Fòrum Edita Barcelona. Després de l'èxit d'aquest primer fòrum, el Gremi d'Editors de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra ja han anunciat la continuïtat anual d'aquest esdeveniment, que té per objectiu reunir anualment al món editorial amb l'objectiu de servir de plataforma regular per debatre els principals reptes del sector; per fomentar l'intercanvi d'idees i la relació entre professionals de l'àmbit editorial; i per consolidar el paper de Barcelona com a capital internacional del llibre i de l'edició, després de la seva designació com a Ciutat de la Literatura per la UNESCO.

L'interès que va generar el fòrum Edita Barcelona es va reflectir no només en l'assistència als actes sinó també en els mitjans de comunicació, on es comptabilitzen prop d'un centenar d'articles, reportatges i entrevistes publicades al voltant d'Edita Barcelona en els principals mitjans generalistes del país (El Mundo, El País, La Vanguardia, El Periódico, ARA, La Razón, etc.), televisions (RTV, La Sexta, Antena 3, BTV) i mitjans especialitzats off i online.

En el següent enllaç trobareu un resum: Foro Edita Barcelona y també al blog: EDITA Barcelona

Els organitzadors de la trobada, codirigit per Javier Aparicio Maydeu, creador i director del Màster en Edició de la Universitat Pompeu Fabra, Patrici Tixis, president del Gremi d'Editors de Catalunya, i Sergio Vila-Sanjuán, periodista cultural i responsable de Cultures/s de La Vanguardia, així com l'Ajuntament de Barcelona, ??el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Cultura, Cedro i la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya han expressat la seva satisfacció i ja han anunciat que la trobada tindrà continuïtat l'any vinent a Barcelona.

ALGUNES FRASES DELS PONENTS AL FOTO EDITA BARCELONA:

Javier Aparicio Maydeu: "El contenido es la responsabilidad esencial y natural de los editores'

José Creuheras: "La piratería es más que una pequeña travesura, es un robo, un atentado a la creación intelectual"

Richard Charkin: "Los editores han de recuperar la confianza de los lectores"

Daniel Fernández: "Los editores estamos estables dentro de la gravedad"

Laura Huerga (Raig verd): "Si no creas la oferta, difícilmente el lector llegará a ella"

Jordi Nadal (Plataforma) "Encontrar un libro bueno es facilísimo, lo difícil es venderlo bien"

Jan Martí (Blackie Books): "No puedo competir con grandes editoriales en dinero, pero sí en promoción de los libros que edito".

Maria Bohigas (Club Editor): "La literatura tiene un tiempo propio, el de la lentitud"

Emili Rosales: "La convivencia entre catalán y castellano da a la edición barcelonesa una especificidad única en Europa".

Albert Pèlach: "Hay que tratar el libro catalán como una excepción cultural"

Joaquim Palau "La edición necesita sellos pequeños donde la creatividad esté por encima del tamaño"

Blanca Rosa Roca: "Lo más importante para las editoriales medianas es la distribución"

Ofelia Grande: "Si no creas afinidades con los libreros, tienes un problema"

Gloria Gutiérrez: "Al editor le conviene no intentar suplantar al agente en la representación del autor"

Sigrid Kraus: "Antes la agente era una supermamá, ahora una agencia de servicios"

Claudio López Lamadrid: "Los editores están cambiando mucho más que los agentes"

Anna Soler Pont: Cuando un anticipo llega a cubrirse, es que todo el mundo ha hecho bien su trabajo"

Reina Duarte: "La misión de los editores de Literatura Infantil y Juvenil es cambiar el mundo a mejor"

Gabriel Brandariz: La fórmula LIJ es: calidad literaria y visual, valor formativo y atractivo.

Francisco Antón: La formación literaria exige un esfuerzo. Y eso no está de moda.

Miguel Aguilar: "Como decía Javier Pradera, todo editor alberga la esperanza de cambiar el mundo".

Valeria Ciompi: "El ensayo en España tenía vocación académica. Pero la Universidad está empezando a prescindir de los libros".

Joan Tarrida: "El libro sigue siendo el principal circuito para la circulación de las ideas".

Luis Solano: "Hay que publicar bien y publicar poco para que haya coherencia en el catálogo".

Jorge Herralde: "El editor aspira a compartir sus entusiasmos. A veces es inmediato, a veces tarda muchísimos años".

Sandra Ollo: "La finalidad fundamental de editar es un diálogo entre editor y lector a través del libro".

Nuria Cabuti: El 98 por ciento de acceso digital pirata a nuestros libros se ha hecho a través de Google.

Jesus Badenes: Entrar en esquemas de salvajismo liberal, a la industria del libro española no le va nada bien.

Jesús Collado: En Google vivimos una esquizofrenia. Como vendedores de contenidos digitales la piratería nos perjudica, pero a la vez nos acusan de fomentarla.

Carme Riera: Disponer de un sistema de proteccion fuerte es la única garantía de nuestro sistema cultural.