"La UPF-BSM va ser determinant per reincorporar-me a la feina en un món tan caòtic com l'actual"

30 Noviembre - 2020

Luis Rodrigo Huesca Alcántara
Director de Polítiques Públiques i Disseny d'Estratègies a la Comissió Nacional dels Drets Humans de Mèxic
Alumni Màster Universitari en Polítiques Públiques i Socials (2018-2020)

Luis Rodrigo Huesca Alcántara

Per què vas triar dedicar la teva vida professional a l'àmbit de les polítiques públiques?

Luis Rodrigo Huesca Alcántara: Com a estudiant de Ciències Polítiques, vaig identificar que les polítiques públiques podien ser la branca d'aplicació de la meva disciplina amb una incidència més gran en el benestar de les persones. Va ser a més en aquesta etapa quan vaig començar a explorar les polítiques públiques com un espai en què coincideixen la tècnica i l'art un cop vaig reconèixer que cada problemàtica social té una sèrie de característiques que la fan única i que requereixen una aproximació diferenciada. Una realitat que vaig poder corroborar els següents anys des dels àmbits públic, privat i acadèmic i que va animar-me a especialitzar-me en la matèria a través del Màster Universitari en Polítiques Públiques i Socials de la UPF-BSM.

Considero que des de les institucions és necessari assenyalar i condemnar situacions relacionades amb el clima de violència generalitzat i sistemàtica violació de drets a Mèxic

Quin impacte social creus que poden tenir els projectes que estàs realitzant, actualment, a la Comissió Nacional dels Drets Humans?

L.R.H.A.: La meva recent incorporació a la Comissió Nacional de Drets Humans de Mèxic suposa grans reptes i oportunitats per a mi. Considero que des de la institució és necessari assenyalar i condemnar situacions relacionades amb el clima de violència generalitzat i sistemàtica violència de drets al país. De forma complementària, és imprescindible capitalitzar les facultats de l'organisme per establir rutes de política pública necessàries per revertir la situació. És per això que considero que els múltiples instruments en els quals estem treballant actualment (posicionament, informes, recomanacions) poden transformar la vida, no de col·lectius abstractes, sinó de persones amb nom i cognom.

Quins són els teus principals reptes professionals?

L.R.H.A.: Per ara, compaginar la vida personal amb la laboral i desenvolupar habilitats de lideratge que em permetin capitalitzar els coneixements i capacitats del meu equip. A mitjà i llarg termini, seguir desenvolupant-me en l'administració pública i procurar involucrar-me més a l'acadèmia.

Els múltiples instruments en què estem treballant des de la Comissió Nacional dels Drets Humans pot transformar la vida, no només de col·lectius abstractes, sinó de persones amb nom i cognom

Com valores la teva experiència a la UPF-BSM i com t'ha ajudat en el desenvolupament de la teva carrera professional?

L.R.H.A.: Considero que haver cursat el Màster Universitari en Polítiques Públiques i Socials ha estat determinant per reincorporar-me a la feina en un món tan caòtic com l'actual. No només per tractar-se d'un programa coordinat en conjunt amb la Johns Hopkins University (JHU) –que ha adquirit gran presència durant el desenvolupament de la pandèmia mundial–, sinó perquè avui més que mai és indispensable incorporar als equips de treball professionals en polítiques públiques.