Els estudiants del Màster en Comunicació Política i Institucional visiten diverses institucions polítiques clau

4 Abril - 2019

El Màster en Comunicació Política i Institucional (MCPI) de la UPF Barcelona School of Management-UPF ha tornat a treballar aquest curs amb els seus alumnes, des de dins de les principals institucions, el paper dels estrategues i dels comunicadors de les institucions públiques. Així, gràcies al Màster, els nostres estudiants van tenir la possibilitat de visitar les institucions a Brussel·les, guiats pel director general de Comunicació i portaveu del Parlament, Jaume Duch, entre altres.

A més, a Madrid, Rosario Rodríguez, la cap de Premsa del Congrés dels Diputats, va oferir una classe in situ als alumnes. Des de la sala de Premsa de la institució, des dels budells del Congrés, de la sala de realització del canal de la casa, i en interacció amb la presidenta Ana Pastor. I, per contrastar aquest punt de vista institucional amb el d'altres actors que interactuen amb els seus representants, els alumnes també van tenir una sessió a Llorente y Cuenca, a càrrec d'Aintzane Conesa, entre altres professionals d'aquesta consultoria líder en el sector dels public affairs a Espanya. L'after work, el van fer de nit amb quatre assessors joves, tres dels quals són peces clau a l'equip de tres ministeris (Presidència, Justícia i Administracions Públiques), i amb el director de Comunicació de Ciutadans, Marc Berruezo.

Unes setmanes abans, Josep Escudé, director de Comunicació del Parlament de Catalunya, havia fet una activitat similar amb els alumnes, també amb explicacions des dels espais on treballen els professionals de la comunicació i l'estratègia d'institucions representatives com aquestes. Al Parlament, a més, els alumnes van poder contrastar el punt de vista i les explicacions d'Escudé amb l'aportació d'assessors de comunicació política (spin doctors) com l'escriptor de discursos del vicepresident de la cambra, la coordinadora d'assessors del grup principal de la majoria de govern així com el director de comunicació d'un dels partits amb més representació en aquesta legislatura.