El Màster en Periodisme Internacional acosta els estudiants a les principals institucions internacionals

6 Febrero - 2019
  • A Madrid els estudiants han tingut l'oportunitat de conèixer de prop el Ministeri d'Afers Exteriors, el Real Institut Elcano i l'Agència EFE
  • La Representació de la Comissió Europea a Barcelona també va obrir les seves portes als alumnes

El Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management - Universitat Pompeu Fabra està visitant algunes de les institucions i empreses més rellevants de la comunicació internacional a Espanya. De moment, els estudiants del màster han realitzat un viatge d'estudis a Madrid en què han visitat el Ministeri d'Afers Exteriors, el Reial Institut Elcano i l'agència EFE. A més, el passat 29 de gener, la seu de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona acollia als alumnes del màster per compartir amb ells el funcionament mediàtic intern de la Unió Europea.

El divendres 25 de gener els estudiants van ser rebuts al Palau de Santa Cruz, seu del Ministeri d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació a Madrid. Allí es van reunir amb Amador Sánchez Rico, director general de Comunicació i Informació Diplomàtica i portaveu del ministre Josep Borrell. També els va rebre el sotsdirector general de l'Oficia d'Informació Diplomàtica, Gonzalo Álvarez. D'aquesta manera els alumnes van tenir l'oportunitat de conèixer in situ el funcionament i les dinàmiques de comunicació del departament ministerial.

En el context del mateix viatge a Madrid al voltant d'importants institucions acadèmiques, governamentals i mediàtiques, els estudiants del màster van visitar el Real Institut Elcano. Allà se'ls va presentar la perspectiva acadèmica de l'estudi de les relacions internacionals de la mà de quatre investigadors: María Solanas -directora de programes del centre-, Gonzalo Escribano -responsable de l'àrea d'energia i canvi climàtic-, Federico Steinberg -expert en economia política internacional- i Félix Arteaga -investigador de l'àrea de seguretat i defensa internacional-. Els estudiants també van visitar la seu de l'Agència EFE a Madrid. Van ser rebuts per la directora de l'Escola de Formació, Isabel Hernansanz, qui els va presentar com funciona l'agència en el seu dia a dia.

Ja a la tornada del viatge, els alumnes del màster van visitar la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, on els va rebre Sergi Barrera, director en funcions de l'oficina, i Laura Rahola, responsable de premsa. Els estudiants van entrar en contacte amb les dinàmiques dels departaments de comunicació i premsa interns de la Unió Europea. També se'ls va explicar el repte que comparteixen les institucions comunitàries de fer arribar els seus missatges als ciutadans dels Estats membres. D'altra banda, tenint en compte la proximitat de les eleccions europees, se'ls va presentar la campanya #thistimeimvoting.eu amb la que Brussel·les vol promoure la participació, especialment entre els joves.

Totes aquestes visites s'emmarquen en les activitats organitzades pel Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management amb l'objectiu de posar en contacte els estudiants amb els principals actors de la realitat professional.