Aldemar Matias i Neus Ballús, dos ex alumnes de la BSM que estrenen pel·lícula a la Berlinale

11 Febrero - 2019
  • Aldemar Matias presenta documental i Neus Ballús seva última pel·lícula de ficció

La 69 edició de la Berlinale presenta a la secció Panorama els últims projectes de dos exalumnes del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management - Universitat Pompeu Fabra. Aldemar Matias estrena el seu últim documental titulat La arrencada i rodat a Cuba. Neus Ballús, per la seva banda, presenta Staff Only, una pel·lícula de ficció ambientada al Senegal.

Aldemar Matias ja compta amb 5 documentals a l'esquena. L'últim l'estrena ara a Berlín i narra la història de la Jennifer, una jove esportista cubana que es replanteja la seva carrera esportiva després d'una lesió. El documental mostra la relació entre la jove atleta i la seva mare, que lluita per ajudar-la, i el seu germà, que considera abandonar el país. A La arrancada Matias crea un intimista crònica familiar que serveix per contraposar els canvis vitals que travessa la seva protagonista i els que enfronta Cuba.

Neus Ballús participa per segona vegada a la Berlinale. Després la seva premiada La plaga (film impulsat pel màster de la UPF Barcelona School of Management) torna ara al festival per estrenar en première mundial Staff Only. Una pel·lícula que s'endú l'espectador al Senegal on la Marta, protagonista del film, fa un viatge amb el seu pare i el seu germà on intenta fugir del safari i el tour planificat. Aquí coneixerà dos treballadors d'hotel que la introduiran al Senegal staff only. Amb aquesta ficció, Ballús reflexiona al voltant de la relació entre turistes i locals, l'apropiació cultural i fins i tot el conèixer el món a través d'una càmera, element característic de tota una generació

La secció en la que s'estrenen les dues pel·lícules, Panorama, consisteix en una selecció de 45 films de tot el món. Va néixer fa 40 anys amb la intenció d'introduir una major sensació de llibertat al festival i per donar lloc a produccions més radicals que les que competeixen a la primera secció. Les obres dels directors formats a la UPF Barcelona School of Management són dos desafiaments que encaixen perfectament a la secció.