El documental 'Sobre la Marxa' de Jordi Morató rep el Premi del Públic D'A 2014

5 Mayo - 2014

El Premi del Públic del festival internacional de cinema d’autor de Barcelona D'A 2014, obtingut a partir dels vots emesos a totes les sessions del festival, s’ha concedit a la producció catalana Sobre la marxa, un documental escrit i dirigit per Jordi Morató, actual alumne del Màster en Documental de Creació de l’UPF-IDEC. La seva projecció va acabar amb una sonada ovació de més de dos minuts al seu director i el protagonista. Sobre la marxa és el seu primer llargmetratge i és el projecte de final de carrera del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF. La pel·lícula sorgeix de la col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra i La Termita Films, la productora d’Isaki Lacuesta, qui també surt del Màstern en Documental de Creació que dirigeix Jordi Balló, i Isa Campo.

Entre el documental, el found footagei la biografia, aquesta pel·lícula parla de la rebel·lió individual i del paper que hi exerceix el cinema. El resultat és una proposta inusual, el retrat d’un personatge inoblidable que també va fascinar el públic del Festival de Rotterdam. Aquest treball també va rebre una menció especial del jurat al Festival de Cinema de Málaga.

D’altra banda, el festival D'A 2014 va concedir el Premi de la Crítica al Nou Talent a la pel·lícula francesa Mouton, dirigida i escrita per Marianne Pistone i Gilles Deroo.