"L'espai públic és el lloc ideal per compartir l'art": Jaume Plensa inaugura els Diàlegs Humanístics 2021

20 Enero - 2021

La Universitat Pompeu Fabra torna a obrir les portes a la comunitat universitària i al conjunt de la societat per divulgar i debatre sobre vuit qüestions d'actualitat. El cicle de Diàlegs Humanístics va donar ahir la benvinguda a la seva sisena edició amb un convidat especial: Jaume Plensa. L'artista va conversar amb la professora del departament d'Humanitats de la UPF, Tamara Djermanovic, entorn de "l'art, del silenci a la comunicació", i va subratllar que "l'espai públic és el lloc ideal i democràtic per compartir l'art, sense context". "Deixa una llibertat absoluta a la gent per jutjar el que veu", va afegir.

Les escultures de Plensa formen part de gran ciutats com Chicago, Erevan, Jakarta, Londres, Madrid, Nàpols, Nova York o Tòquio, entre altres, i busquen la interacció –implícita o explícita– amb el paisatge urbà del qual formen part. "Quan algunes mostres temporals s'acaben, m'he trobat que la gent demana que l'obra en qüestió es quedi de forma permanent", va explicar durant la sessió. Quelcom que, va considerar, "demostra que hi ha una necessitat de bellesa a les ciutats".

Jaume Plensa i Tamara Djermanovic van inaugurar un cicle de conferències que, en paraules de Manel Jiménez, comissionat per a projectes d'Educació i Comunicació de la UPF, "promet els mateixos ingredients que les altres edicions, i això no és poc". Unes conferències que es podran seguir cada dimarts en streaming a les 19h fins el 16 de març.

El pròxim dimarts, el professor a la Facultat de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF, David Comas, i Miquel Pajares, antropòleg i escriptor, dialogaran sobre "Migracions humanes: des de la biologia i des de la sociologia".

Consulta el programa sencer

• 26 de gener: "Migracions humanes: des de la biologia i des de la sociologia"
  • 2 de febrer: "Romper los límites invisibles del arte. Una conversación sobre arte, visibilidad y discapacidad"
  • 9 de febrer: "¿Ha muerto el cine?"
  • 16 de febrer: "Reptes ètics de la biologia sintètica i edició gènica"
  • 23 de febrer: "Oportunidades económicas y sociales ante la crisis climátca"
  • 2 de març: "Les xarxes socials i la comunicació avui dia: la vida en temps tòxics"
  • 16 de març: "Economia després de la pandèmia"