Des de l'OTAN fins a la Unió per la Mediterrània, passant pel Parlament Europeu: les visites externes del Màster en Periodisme Polític Internacional

28 Mayo - 2019
  • Els estudiants del Màster han visitat les principals institucions internacionals de Brussel·les, Madrid i Barcelona durant el curs 2018-19
  • A Brussel·les destaquen la Comissió Europea, el Parlament Europeu i la seu de l'OTAN. A Madrid el Ministeri d'Afers Exteriors ia Barcelona la Unió per la Mediterrània

El curs 2018-19 del Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management, ha significat, un any més, l'oportunitat de conèixer de primera mà les principals institucions internacionals a nivell estatal i europeu. Per això, els alumnes del programa han realitzat dos viatges, un a Brussel·les i l'altre a Madrid, a més de nombroses visites a institucions a Barcelona.

Aquest maig el Màster en Periodisme Polític Internacional s'ha desplaçat fins a Brussel·les. Al Parlament Europeu els estudiants van tenir la singular oportunitat d'assistir al debat electoral dels candidats a presidir la Comissió Europea, institució que van visitar juntament amb el Consell Europeu i la Representació Permanent d'Espanya davant la Unió Europea. A més, l'OTAN va obrir les seves portes als estudiants. Allà els va atendre Carmen Romero, vicesecretària general adjunta de Diplomàcia Pública de l'OTAN, Miguel Fernandez-Palacios, ambaixador representant permanent d'Espanya davant l'OTAN i Daniel Riggio, Press Officer de la Divisió de Diplomàcia Pública de l'OTAN. Finalment, es van trobar amb el nombrós grup d'exalumnes del màster que actualment treballen com a corresponsals a Brussel·les. Una gran oportunitat per conèixer de prop la professió i ampliar xarxes de contactes.

D'altra banda, el màster es va desplaçar el passat gener a Madrid. Allà van conèixer el Ministeri d'Afers Exteriors de la mà d'Amador Sánchez Rico, director general de Comunicació i Informació Diplomàtica i portaveu del ministre Josep Borrell. A més van visitar el Reial Institut Elcano i la seu de l'Agència EFE.

Finalment, ja a Barcelona, ​​els estudiants del màster han visitat organitzacions internacionals clau a la ciutat. Institucions com la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, ​​la seu de la Unió per la Mediterrània i l'Institut Català Internacional per la Pau.

Totes aquestes visites s'emmarquen en les activitats organitzades pel Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management amb l'objectiu de posar en contacte els estudiants amb els principals actors de la realitat professional. A través de l'acostament a les institucions internacionals de màxima importància i de la mà dels seus representants, els estudiants coneixen de prop les eines i els portaveus de comunicació amb els que els periodistes de la informació política internacional interactuen. A més, els estudiants entren en contacte directe amb professionals en actiu. D'aquesta manera poden transmetre'ls les seves sensacions, inquietuds i tenir un contacte real amb les experiències que els esperen.