Cloenda de la 4a edició del Postgrau en Periodisme Digital a l'Argentina

19 Octubre - 2016
  • 26 alumnes s'han gradua en Periodisme Digital, el postgrau que imparteix la UPF Barcelona School of Management, TN Tot Notícies (Grup Clarín) i Google Argentina a Buenos Aires

Partícipants del postgrau en Periodisme Digital

El postgrau en Periodisme Digital de la UPF Barcelona School of Management, TN Tot Notícies (Grup Clarín) i Google Argentina a Buenos Aires es va clausurar el passat 18 d'octubre amb un acte institucional al qual van assistir el delegat de la UPF Barcelona School of Management a Argentina, Daniel Vitali, el director de notícies de Artear, Carlos de Elía, la responsable de comunicació de Google per a Argentina, Florència Sabatini i el professor de la UPF i director del postgrau, Joan Francesc Cànovas. Es tracta de la quarta edició d'aquest programa després de cinc anys de col·laboració entre totes les institucions i empreses col·laboradores.

Aquesta quarta edició ha comptat amb 26 participants qui, en les dues últimes sessions, van presentar els projectes finals de postgrau que van consistir en el desenvolupament d'una empresa digital periodística o una aplicació digital en un entorn comunicatiu o periodístic. Entre els projectes presentats hi ha la creació d'un mitjà digital hiperlocal, una xarxa de corresponsals periodístics treballant des dels seus mòbils, un mapa d'agenda de notícies col·laboratives, un servei informatiu conversacional integrat en una app de notícies i un mitjà de comunicació digital i plataforma informativa per a mestres argentins.

Joan Francesc Cànovas va felicitar els participants pels seus projectes i va destacar el fet que la majoria d'ells hagin començat l'execució del seu model de negoci i alguns fins i tot ja es troben online a la xarxa.

El Postgrau en Periodisme Digital es dirigeix a titulats universitaris i professionals que vulguin formar-se en les noves eines de la comunicació 2.0 així com a periodistes en exercici o acabats de llicenciar que vulguin reciclar-se en el sector amb nous formats, rutines i productes sorgits a partir de la unió dels processos de digitalització i de participació en els productes periodístics i comunicatius. Les classes es desenvolupen en les instal·lacions de Google, Artear (TN Todonoticias) i la Fundació I+I, totes elles a Buenos Aires.