Blockchain: La tecnologia que canviarà el món

5 Abril - 2019
  • Luz Parrondo, Santi Casas i Felipe Lopez parlen de Blockchain, tecnologies DLT i la seva aplicació al món empresarial a la Masterclass: 'Oportunitats i reptes empresarials amb Blockchain'

L'espai Koiné de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra es va omplir en motiu de la Masterclass 'Oportunidades y retos empresariales con Blockchain'. Empresaris, emprenedors i estudiants van acudir a la sessió. Una masterclass programada en motiu de la presentació del nou Postgrau en Blockchain i altres tecnologies DLT que s'impartirà a partir del proper octubre a la UPF Barcelona School of Management. La sessió la va conduir Luz Parrondo, directora acadèmica del postgrau, juntament amb els dos experts en Blockchain i tecnologies DLT Santi Casas i Felipe Lopez. Cases és a més expert en identitat digital i CEO de Validat ID. Felipe Lopez, per la seva banda és director gerent de Izertis i expert en transformació digital.

Amb el que van coincidir els ponents i bona part dels assistents és que el Blockchain canviarà el món. Santi Casas el comparava amb l'evolució d'internet. "Ningú podia imaginar l'any 1994 que avui tots portaríem una interfície a la butxaca, un smartphone. Avui tampoc podem imaginar el que serem capaços de fer en un futur amb la tecnologia Blockchain. El que sí que sabem és que canviarà el món ".

Luz Parrondo va introduir la Masterclass dient: "no parlem de com funciona la tecnologia, sinó de com l'apliquem". I així va ser. Llum Parrondo va deixar clar que el bitcoin és només la punta de l'iceberg de la immensitat de possibilitats que ofereix el Blockchain. Una tecnologia que possibilita molt més que les moneda digital. Llum Parrondo va parlar de la immediatesa i la seguretat en la transferència d'informació i en la transacció d'actius; va augurar un futur en el qual la tokenització arribarà a molts més nivells gràcies a l'ecosistema Blockchain.

Santi Casas i Felipe Lopez van exposar, segons sengles especialitzacions, aplicacions de la tecnologia Blockchain. Cases va parlar d'utilitats aplicades a la identitat digital. "La confiança en internet és nul·la", enunciava, i tot seguit va detallar algunes de les possibilitats que obre aquesta nova tecnologia: "podem fer que la identitat digital ja no depengui d'un proveïdor com Facebook. Amb Blockchain la identitat digital pot ser només teva i alhora portable". Santi Casas va parlar d'aplicacions per centralitzar la identitat, de carteres d'identitats verificades, de vot electrònic... i va llançar la proposta de construir una identitat digital que sigui garant de drets per a refugiats i persones desplaçades. "La identitat és un element generador de drets. Si la perdem, també perdem els nostres drets".

Per la seva banda, Felipe Lopez va mostrar altres utilitats d'aquesta tecnologia exposant un cas en què Izertis treballa actualment: la usabilitat de Blockchain per controlar el recorregut d'un producte en el seu procés d'exportació. El ponent va explicar al públic com una empresa espanyola que exporta làctics va acudir a Izertis a la recerca d'una solució per poder seguir el recorregut que realitzen els seus productes des que surten de la fàbrica, es traslladen en contenidors al voltant del món i fins que són rebuts i emmagatzemats pel client. La solució? Sensors amb tecnologia Blockchain que s'instal·len als contenidors i que aporten informació segura i eficaç, a més que permeten la geolocalització, conèixer les condicions en què es transporta el producte, millorar el control del Stock... tot en pro de minimitzar pèrdues i millorar la relació amb els clients. Felipe Lopez declarava: "la usabilitat i l'escalabilitat de Blockchain són immenses".

Al torn de preguntes, Llum Parrondo declarava que Blockchain és l'única tecnologia que ha pogut significar una competència als Bancs Centrals. "El món canviarà amb Blockchain, això tan sols acaba de començar".