Alfons Cornella: 10 idees fonamentals sobre innovació post-COVID

16 Abril - 2020

Alfons Cornella, fundador i president de la consultora d'innovació Infonomia i l'Institut Next, és probablement un dels principals experts en innovació d'Espanya. Com a professor del postgrau en Innovació i Design Thinking de la UPF Barcelona School of Management, ha participat en una de les sessions online per 'Repensar el Management' organitzats per l'escola de management de la UPF per, en plena crisi del COVID-19, es proposa debatre, reflexionar i trobar solucions constructives i compartides sobre l'impacte del coronavirus.

'Després d'aquesta crisi generada pel COVID-19, hi ha molts temes a repensar i replantejar. El primer el paper d'Europa', ha apuntat Cornella. 'La complexitat ho canvia tot i el nostre futur és adaptatiu. En els propers deu anys, tot canviarà i no només pel coronavirus sinó per la necessitat de ser resilients i eficients davant de la complexitat del futur '.

Cornella reconeix que el COVID ha generat un context de nous problemes per als quals cal trobar solucions ràpides i innovadores. Per a això, la creativitat i la innovació seran claus. No existeixen fórmules màgiques però Alfons Cornella va apuntar 10 idees fonamentals sobre innovació que seran importants en el futur.

• Menys innovació inútil. Les idees han d'aportar valor i resultats.
  • El poder de la innovació frugal. Cal ser ràpid, prototipar i testejar.
  • Innovació per a resoldre problemes. Ha d'aportar solucions a problemes de la societat o les empreses.
  • Innovació més sistemàtica. Només funciona si es constitueix en un sistema basat en idea, valor i resultats.
  • Innovació basada en el valor, no en la idea.
  • Major execució: 20% idea i el 80% execució.
  • Innovació en el dia a dia. No pot ser una cosa excepcional, sinó integrat en els processos de treball.
  • Cooperació en la innovació. Les grans organitzacions han de col·laborar amb organitzacions més petites i startups.
  • Innovació 'a l'estil Àsia'. Seguir de prop allò que passa a la Xina, Corea, Japó, Vietnam, etc... on l'avanç tecnològic és espectacular.
  • Humans + Màquines. El poder de la col·laboració humana i robòtica amb Intel·ligència Artificial ens farà més eficients.

Properes sessions en directe

En el seu propòsit de mantenir viu el debat i la reflexió i facilitant experts a la societat, la UPF Barcelona School of Management oferirà el proper dimarts dia 21 d'abril una altra sessió en directe, en aquest cas, específica sobre l'impacte en l'àmbit legal amb Gonzalo Sivatte, Soci de Molins Advocats.

D'altra banda, el proper RethinkingManagement serà el dijous 23 d'abril, diada de Sant Jordi, amb Jorge Carrión i Pepe Zapata per parlar del paper de la Cultura i l'impacte del COVID en el sector.

Veure agenda de webinars

Presentació de l'Alfons Cornella