Ser corresponsal a Brusel·les, una lliçó d'Albert Segura

22 Enero - 2018

El subdirector de l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Albert Segura, ha impartit una xerrada sobre la vida diària del corresponsal a la capital europea per als alumnes del Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management. Havent estat corresponsal a Brussel·les de l'ACN, El Punt Avui, Rac1 i 8TV durant 10 anys; Segura afirma que la vida diària de la capital de la UE és molt més que política, economia i institucions.

La capacitat d'adaptació del periodista és un dels requisits imprescindibles per cobrir aquesta ciutat. Una forta rutina, amb trobades i notícies diàriament, exigeix ​​al periodista ser autodidacta per adaptar-se a l'actualitat canviant. Així mateix, el treballar per a múltiples formats i en àmbits tan diferents, obliga a adaptar el missatge a un públic concret en cada cas. Malgrat el que es pugui pensar, Segura ha destacat la baixa competitivitat entre els mitjans i l'ambient de solidaritat que flueix entre els companys de professió.

La transformació tan profunda que han patit els corresponsals en aquests deu anys és un altre dels punts que ha volgut destacar. La irrupció de les xarxes socials, així com la comunicació per mòbil i internet, ha provocat una reducció de costos de l'equip sense parangó. Segura ha assenyalat les cimeres europees com l'exercici que genera major dificultat als corresponsals. L'ambigüitat d'aquests actes, així com els horaris intempestius, són algunes de les traves que el periodista ha de superar en l'exercici de la seva professió.

Però per a l'Albert Segura, no tot són exigències. Brussel·les esdevé una destinació econòmicament sostenible, on la barreja de cultures, idiomes, formes d'entendre la política i la vida mateixa, converteixen a la ciutat belga en una destinació molt seductora per a futurs corresponsals.

La intervenció de Segura en el Màster en Periodisme Polític Internacional s'emmarca dins el programa amb l'objectiu d'establir un contacte directe entre els estudiants i professionals en actiu, per tal de transmetre les seves sensacions, inquietuds i tenir un contacte més real amb les experiències que els esperen.