L’ACM inicia la 5a edició del Postgrau en Lideratge i Governança Local a la UPF Barcelona School of Management

14 Octubre - 2021
ACM UPF-BSM

L'Associació Catalana de Municipis (ACM) ha iniciat a la UPF Barcelona School of Management la cinquena edició del Postgrau en Lideratge i Governança Local. En l'acte d'obertura hi han participat el director general de la UPF-BSM, José M. Martínez Sierra; el president de l'ACM, Lluís Soler; Carles Ramió, comissionat del rector per a la UPF-BSM i Josep M. Galí, vicedegà de Development & Partner Programs.

El director general de la UPF-BSM ha agraït l'ACM per escollir l'escola per seguir amb la 5a edició del programa. "La UPF és la primera universitat del país, la 4a d'Europa i la 10 del món de les universitats joves, és un referent en coneixement i celebrem compartir-lo amb els càrrecs electes del país", ha destacat Martínez-Sierra.

"Vull remarcar que els assistents al programa han valorat molt positivament el curs anterior i també vull subratllar que estem molt contents per la vostra confiança, gràcies per ser aquí, aquesta és casa vostra", ha afegit el director general, qui ha volgut valorar "el mèrit dels professors referents d'aquest postgrau, que tenen experiència en càrrecs de gestió i estan connectats amb el territori".

Soler ha destacat que "una societat cada vegada més exigent, reclama dels servidors públics respostes a problemes i situacions cada vegada més difícils i inesperades. La pandèmia ha estat un exemple". Per aquest motiu, ha posat èmfasi en la importància de la formació en lideratge municipal com "la millor eina per a cercar i oferir un millor servei als nostres veïns i veïnes" i perquè "el lideratge no és quelcom nat per raó de càrrec o de guanyar les eleccions; s'ha de treballar cada dia".

Finalment, ha encoratjat els alumnes a gaudir i aprofitar al màxim el curs i ha assenyalat que "és un honor poder col·laborar amb la UPF-BSM, una garantia de qualitat i exigència".

"Una societat cada vegada més exigent, reclama dels servidors públics respostes a problemes i situacions cada vegada més difícils i inesperades. La pandèmia ha estat un exemple"

El postgrau s'imparteix a la UPF Barcelona School of Management i és el resultat de la col·laboració entre aquesta institució i l'ACM, a través de la Fundació Aula d'Alts Estudis Electes. El programa ofereix formació orientada a la preparació dels càrrecs electes perquè siguin capaços d'adaptar-se i puguin donar resposta adequada a les necessitats d'una societat en constant transformació. Així, s'estructura al voltant de 3 eixos de coneixement: l'actuació política i gestió pública, la comunicació i l'acció política i el perfeccionament del lideratge i les competències personals.

El postgrau, que compta amb 14 alumnes, s'imparteix els dijous, en horari de matí i tarda fins a l'octubre de 2022 i combina sessions presencials (8 en total) i virtuals (30 en total).