El 99% de l'alumnat del Màster Universitari en Advocacia de la UPF-BSM supera la prova d'accés a la professió

21 Octubre - 2020
  • El percentatge d'aprovats de la UPF Barcelona School of Management és superior a la mitjana estatal, situada en el 90%
  • La nota mitjana obtinguda entre 2016 i 2019 és de 7, també per sobre de la mitjana de l'Estat espanyol, que és de 6,4

El 99% de l'alumnat del Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management que es va presentar a l'examen oficial d'accés a la professió entre 2016 i 2019 va aprovar. Dels 754 estudiants que s'hi van presentar, 747 van superar la prova amb èxit i van incrementar la taxa d'aprovats del programa fins al 99%. Un percentatge superior a la mitjana de l'Estat espanyol, que se situa en el 90%.

Pel que fa a la nota obtinguda en les quatre convocatòries ordinàries, l'alumnat de la UPF-BSM assoleix una nota mitjana de 7, també per sobre de la mitjana estatal, que arriba al 6,4.

El Màster Universitari en Advocacia de la UPF-BSM, organitzat conjuntament amb el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, s'imparteix des de l'any 2010. Aquells graduats en Dret que vulguin accedir a la professió d'advocat han de superar obligatòriament aquest programa per tal de poder-se presentar als exàmens oficials que convoca el Ministeri de Justícia.

En els últims tres anys, el Ministeri de Justícia s'havia negat a fer públiques les notes de la prova d'accés a l'advocacia. Davant d'aquesta situació, la UPF Barcelona School of Management va presentar una reclamació al Consejo de Transparencia y Buen Gobierno i que, el passat mes d'agost, va dictar a favor de la publicació de les notes entenent que es tracta d'informació d'interès públic i a què les universitats han de tenir accés.

Alumnat Màster Universitari Advocacia