Tècniques de modelització en avaluació econòmica de medicaments i tecnologies sanitàries

Inici de classes:
25 març 2020
Fi de programa:
09 juny 2020
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
900€

Domines les millors tècniques de modelització de medicaments i tecnologies mèdiques?

Coneixes els avanços que estan implementant les empreses del sector salut en l'actualitat?

El consumidor està cada vegada més interessat en la seva salut i té una esperança de vida superior. Saber els passos a seguir per a dur a terme una avaluació econòmica de medicaments, tecnologies mèdiques i serveis de salut és una habilitat que aporta un gran valor al sector healthcare.

Què t’aportarà?

• Conèixer els passos a seguir i de la informació a utilitzar per a dur a terme una avaluació econòmica de medicaments, tecnologies mèdiques o programes i serveis de salut.
  • Construir i emprar el procediment d'identificació, mesura i valoració monetària dels recursos incrementals (costos) dins d'una avaluació econòmica en serveis i empreses de salut.
  • Dissenyar i implementar el procediment d'obtenció i de mesura dels resultats incrementals en salut dins d'una avaluació econòmica en serveis i empreses de salut.
  • Dissenyar estudis de minimització de costos, cost-efectivitat, cost-utilitat i cost-benefici aplicats a medicaments, tecnologies sanitàries i programes i serveis de salut.
  • Valorar de manera crítica els resultats dels estudis de minimització de costos, cost-efectivitat, cost-utilitat i cost-benefici.

Continguts

1. Introducció a les tècniques de modelització en els estudis d'avaluació econòmica de tecnologies sanitàries.
1.1 Conceptes bàsics.
1.2 Tipus de models i justificació de la seva utilització.
1.3 Nocions d'Excel per a avaluació econòmica.

2. Fases d'elaboració d'un model.
2.1 Conceptualització.
2.2 Estimació de probabilitats, ús de recursos, costos i utilitats.
2.3 Càlcul dels valors esperats.
2.4 Anàlisi de sensibilitat.

3. Introducció als models de *Markov.
3.1 Conceptes bàsics.
3.2 Representació gràfica d'un model de *Markov.
3.3 Propagació de la cohort.

4. Models de *Markov avançats. Maneig de la incertesa mitjançant models probabilístics.
4.1 Incertesa.
4.2 El model probabilístic.
4.3 Presentació gràfica de resultats.
4.4 Valor esperat de la informació perfecta.

5. Tècniques estadístiques i eines per a l'elaboració de models de decisió.
5.1 Càlcul de probabilitats.
5.2 Càlculs a partir de regressions.
5.3 Avantatges i desavantatges del programari de modelització.
5.4 Grandària mostral per a estudis cost-efectivitat.

Metodologia

Digital. L'avaluació es realitzarà mitjançant activitats avaluatives durant el programa i un test final.

A qui va dirigit?

Professionals de l'àmbit del medicament que vulguin conèixer les tècniques de modelització en els estudis d'avaluació econòmica.

Direcció Acadèmica

Jaume Puig-Junoy, President de la Comissió d'Anàlisi Econòmica i Impacte Pressupostari del Servei Català de la Salut des de 2014 i membre del comitè editorial de Health Economics, Policy and Law i de Applied Health Economics & Health Policy. Director del Màster Universitari Online en Economia de la Salut i del Medicament de la UPF Barcelona School of Management.