Presentació "Perspectives de la banca responsable. Espanya 2023"

Quan

22 de juny 2023

On

UPF Barcelona School of Management

perspectivas de la banca responsable

L'aforament és limitat. Inscriu-te aquí!

Les finances sostenibles han guanyat gran força al llarg dels darrers anys a causa del pes del sector financer per assolir els objectius de l'Acord de París i de l'agenda 2030. Comptar amb un marc adequat de finances sostenibles promou nous models econòmics per impulsar una societat més verda, justa i inclusiva.

En aquest marc, la Càtedra Internacional de Finances Sostenibles de la UPF Barcelona School of Management, en col·laboració amb Triodos Bank, presenta l'estudi “Perspectives de la banca responsable”, que té com a objectiu analitzar l'escenari actual de la banca espanyola en relació amb el compliment dels Principis de Banca Responsable (PRB) establerts per les Nacions Unides, i alineats a altres estàndards internacionals.

Els PRB pretenen definir el paper que juga el sector financer i les seves responsabilitats per construir un futur més sostenible, tot alineat amb els ODS. Més de 300 bancs s'hi han adherit sent signants, mostra de la seva intencionalitat per complir-los i del seu compromís amb la societat.

En aquest sentit i tenint en compte que encara queda molt de camí per recórrer, l'estudi impulsat per la Càtedra Internacional de Finances Sostenibles analitzarà anualment i donarà llum sobre la situació real de la banca espanyola en l'àmbit de la banca responsable.

El 22 de juny a les 10.30 h es presentaran les conclusions de la primera edició de l'estudi “Perspectives de la banca responsable” en un esdeveniment emplaçat a la UPF Barcelona School of Management. Després de la presentació dels resultats, s'emplaçarà un debat que comptarà amb la participació de personalitats rellevants del sector bancari que aportaran la seva visió sobre la situació que dibuixa l'anàlisi pel que fa a la banca responsable al nostre país.

Sobre la Càtedra Internacional de Finances Sostenibles:
La Càtedra Internacional en Finances Sostenibles de la UPF Barcelona School of Management, en col·laboració amb Triodos Bank, aspira a ser un líder d'opinió per orientar el sector financer cap a una evolució de les finances en què la dignitat humana i la conservació del planeta se situï al centre de l'activitat econòmica.

La Càtedra és un centre de recerca internacional, intercanvi d'experiències, divulgació i formació. La independència d'actuació i la seva inclusivitat, són els seus principals actius. Aquesta contempla les finances com a força disruptiva determinant per aconseguir una economia més justa i sostenible i la seva principal missió és afavorir i contribuir al debat sobre finances sostenibles amb un enfocament teoricopràctic.