Curs de Postgrau Online en Innovació Tecnològica en l'Esport

Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:

La indústria esportiva, de la mateixa manera que succeeix en la major part de les altres indústries, ha sofert en les últimes dècades canvis profunds des de diferents punts de vista. La transformació digital és un fet destacat en qualsevol de les maneres de contemplar el fenomen esportiu. La tecnologia ha modificat la manera de mesurar el rendiment dels esportistes de la mateixa manera que els seguidors dels espectacles esportius utilitzen, cada vegada més, dispositius electrònics que fan que l'experiència sigui més rica, única i satisfactòria. Els agents econòmics que componen el sistema esportiu també han incursionado en l'ús dels avanços tecnològics en qualsevol de les seves àrees funcionals. La tecnologia és present així mateix en molts dels nous avanços de l'emprenedoria en l'esport. Encara que el canvi produït fins al moment ha estat molt important, el camí que queda per recórrer en aquest àmbit és infinit, estem just al començament del camí.

L'actual i creixent escassetat de professionals amb els coneixements i formació suficients per a liderar aquests canvis es presenta com una oportunitat per als professionals de la indústria. El camí per recórrer per a aprofitar totes les opcions que ens brinden les noves tecnologies, siguin respecte al rendiment esportiu o al creixement del negoci, requereix de professionals preparats per a això. En una recent enquesta a directius del sector de l'esport americà, un 36% van respondre l'escassetat de professionals formats com la principal dificultat per a escometre la seva transformació digital.

Tot això fa que la innovació tecnològica constitueixi una àrea d'especialització de coneixements, habilitats i competències que justifica l'existència d'aquesta oferta docent en forma de curs de postgrau.

Per què aquest programa?

• La transformació digital en la indústria esportiva ha deixat de ser una moda per a convertir-se en una necessitat.
  • Les entitats i empreses esportives reclamen cada vegada més la intervenció de professionals amb un ampli coneixement de la indústria esportiva combinat amb competències clau en matèria tecnològica aplicada a la resolució de problemes i a la presa de decisions.
  • El rendiment esportiu fa un salt qualitatiu cap endavant amb l'aprofitament eficaç dels recursos tecnològics.
  • El seguidor dels esdeveniments esportius està cada vegada més implicat en el que succeeix en els terrenys de joc. La tecnologia permet gaudir més d'aquesta experiència.
  • Els mecanismes de recollida d'informació generen grans bases de dades (big data) que solament tenen sentit en la mesura que existeix una capacitat contrastada per a convertir-los en informació i coneixement, en qualsevol de les facetes de l'activitat esportiva. • Els videojocs electrònics constitueixen un ecosistema d'interès creixent per a tots els stakeholders, atreuen cada vegada més atenció dels patrocinadors en l'esport i han augmentat significativament el seu volum de facturació.
  • Les iniciatives emprenedores constitueixen una font de generació d'ocupació. La indústria esportiva és un terreny adobat per a donar cabuda a aquesta mena d'activitat empresarial.
  •  El professorat està compost per professionals experts en la matèria que, a més, tenen una provada experiència docent. • La modalitat online permet compatibilitzar l'horari laboral amb la dedicació a un programa d'estudis de qualitat en una de les escoles de negoci més prestigioses. • El títol està avalat i atorgat per la Universitat Pompeu Fabra, institució de reconegut prestigi a nivell nacional i internacional.

Objectius

•  Identificar els reptes i oportunitats que brinda la tecnologia aplicada a l'esport.
  • Identificar les característiques de l'entorn digital i a indústria 4.0.
  • Conèixer el procés de la innovació en el sector esportiu.
  • Analitzar les possibilitats del big data aplicat a l'esport.
  • Aprendre a traslladar els resultats d'una anàlisi complexa als clients.
  • Gestionar la creativitat en qualsevol faceta del fenomen esportiu.
  • Desenvolupar un esquema que contingui els agents de l'ecosistema dels “esports”.
  • Identificar quin és el model de negoci dels clubs en “esports”.
  • Utilitzar els avanços tecnològics en la gestió d'empreses i entitats esportives.