Postgrau en Mediació Familiar Relacional

Inici de classes:
16 octubre 2020
Fi de programa:
25 març 2021 (per confirmar)
Horari:

Divendres de 16:00 a 21:00h i dissabte de 9:00 a 14:00h

Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Extracurriculars

El Postgrau en Mediació Familiar Relacional et prepararà per a exercir la mediació en conflictes de família i et permetrà inscriure't en el Registre de mediadors de Família de la Generalitat de Catalunya i en el registre del Ministeri de Justícia espanyol.

El conflicte familiar té components emocionals i associats que el fan diferent i més complex que altres disputes interpersonals. La mediació com a sistema de resolució de conflictes a través del diàleg, ajuda a les famílies a entendre la seva situació particular i a trobar vies de gestió eficaces per a elaborar pactes i fórmules de convivència, cuidant així les relacions entre els membres i la incidència que aquestes tenen en la resta de la família (fills, avis, noves parelles, etc).

Impartit per mediadors de renom i per professors amb extensa experiència en el camp de la mediació familiar, al llarg del curs et formaràs en els diferents models de mediació familiar amb especial èmfasis en el model relacional, compost amb els millors elements dels models transformatiu i circular-narratiu. A més, el programa t'introduirà en conceptes de dret de família, infància i adolescència, en la psicologia dels conflictes intra familiars i en les teories necessàries per a exercir una bona mediació.

El Postgrau en Mediació Familiar Relacional es dirigeix a persones que vulguin dedicar-se a ajudar altres persones que estan en una situació complexa i de sofriment, però de la qual poden sortir reforçats. En aquest sentit, el nostre programa es dirigeix a participants de diferents sectors: educació, advocacia, criminologia, sociologia, psicologia, treball social, i a tots aquells que desitgin centrar la seva carrera en la mediació familiar professional.

Per què aquest programa?

1. Perquè després de 9 promocions de mediadors professionals, creiem necessari una especialitat en família, donada la complexitat que presenta i els àmbits en els quals té incidència.
  2. Perquè la gran majoria de sol·licituds de mediació a Catalunya són d'àmbit familiar.
  3. Perquè, a causa del grau de complexitat emocional i vincular dels conflictes familiars, un mediador especialitzat en família pot adaptar els seus coneixements a altres àmbits de menor complexitat.
  4. Perquè les iniciatives parlamentàries en relació amb la mediació prejudicial, obligatòria en temes que afecten menors, fan necessària l'especialització en mediació de família.
  5. Perquè ofereix la possibilitat de realitzar una mitjana de 120 hores de pràctiques reals a l'any amb professionals de la mediació en institucions públiques i privades.
  6. Perquè els alumnes poden disposar de la supervisió i seguiment de la direcció acadèmica durant un any després de finalitzar el programa, per a ajudar al fet que els seus projectes de treball en mediació es facin realitat.
  7. Perquè formem a un grup limitat de professionals de la mediació per curs, amb un equip de mediadors-coach que, juntament amb el professorat, formen en tècniques de mediació oferint un feedback personalitzat i confidencial sobre els avanços i dificultats en l'adquisició del rol i les tècniques que s'expliquen a l'aula.
  8. Perquè treballem amb casos reals simulats, role playing i exercicis filmats per a facilitar l'acte avaluació dels participants que, d'aquesta manera, poden visualitzar-se i així aprofundir i consolidar els coneixements adquirits.

Objectius

• Garantir una formació de màxima qualitat en mediació familiar i en el coneixement del conflicte familiar.
  • Exposar, ajudar a assimilar, entrenar i practicar els coneixements necessaris per a formar a un/a mediador/a professional en l’àmbit de la família.
  • Situar la mediació familiar en el nou paradigma social que estem vivint.
  • Entrenar en els processos de Mediació Relacional. Model que integra les Escoles de Mediació actualment consolidades.
  • Treballar les tècniques i les habilitats dels mediadors familiars.