Notícies

Presentem una selecció d'articles i notícies rellevants que tracten sobre temes de sostenibilitat, fent especial èmfasis en l'actualitat que genera la pròpia UPF Barcelona School of Management, però essent també ser una petita finestra per conèixer aquelles informacions d'àmbit internacional que destaquen per la seva rellevància o caràcter innovador.

• La UPF Barcelona School of Management inaugura un nou curs marcat per la docència híbrida [28/09/2020].
    La UPF Barcelona School of Management ha inaugurat aquest dilluns el curs acadèmic 2020-2021, que estarà regit per un model de docència híbrida per encarar el que serà un nou any excepcional derivat de la COVID-19. Anna Gener, presidenta i CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona i patrona de la Fundació Museu Picasso, ha estat l'encarregada de pronunciar la lliçó inaugural amb què ha reflexionat sobre els 'protagonistes del món post-pandèmia'.
  • Mercadona i la UPF Barcelona School of Management creen una càtedra per potenciar l'economia circular [26/09/2020].
    La UPF Barcelona School of Management i Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, segellen un acord de col·laboració per crear la "Càtedra Mercadona d'economia circular", que tindrà com a objectiu trobar fórmules per aprofitar l'estalvi de recursos derivat de l'aplicació dels principis de l'economia circular.
  • Estan les empreses d'economia col·laborativa alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible? [20/09/2020].
    Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) formen part de l'Agenda 2030 creada per la ONU per tal d'avançar cap a un desenvolupament sostenible amb missions tan diverses com erradicar la pobresa, fer servir energies renovables o tenir ciutats segures i sostenibles. Tot i que en un principi les seves 169 metes estaven pensades per als països, les empreses també en són un element clau en el seu compliment.
  • Desenvolupament sostenible i economia circular: el paper de les institucions en el consum circular [29/06/2020].
    Esdeveniments recents han posat de manifest la vulnerabilitat de l'actual model lineal de consum i la impossibilitat de mantenir-lo en el temps i a llarg termini. Les causes són per tots conegudes i mil cops al dia presents en els mitjans de comunicació: manca de recursos, canvi climàtic, pandèmies o desigualtat són paraules que desgraciadament han passat a formar part del nostre vocabulari habitual. Aquest fet, sens dubte, ha impactat en les persones i ens ha fet prendre consciència de la gravetat del problema que ens afecta.
  • La UPF és la 10a. millor universitat jove del món, segons el Times Higher Education [25/06/2020].
    Per primera vegada la UPF aconsegueix posicionar-se dins el top 10 mundial d'aquesta classificació. El THE Young University Ranking 2020 que inclou un total de 414 centres menors de cinquanta anys, situa la Pompeu Fabra en la primera posició de l'Estat i la 5a. d'Europa.
  • La UPF-BSM publica un llibre sobre la COVID19 amb les reflexions i pensament crític de 18 experts [19/06/2020].
    La UPF Barcelona School of Management va crear l'Observatori COVID19 per tal de contribuir, des de la transversalitat de les diferents disciplines que imparteix, a aportar una mirada compartida i una reflexió formada dels seus acadèmics i professionals basada en les evidències, la mirada crítica i constructiva i des d'un clar compromís social.