Premi On Zientzia per Abigail Rodríguez exalumna del Màster Online en Comunicació Científica

4 Junio - 2015

La periodista canària Abigail Rodríguez va rebre el premi On Zientzia al millor vídeo de divulgació per “La Fuente de la Juventud”. El vídeo és fruit de la feina realitzada en l’assignatura “Taller de Vídeo del Máster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental que Abigail Rodríguez va realitzar a l’UPF-IDEC el passat curs acadèmic 2013-14.

El vídeo “La Fuente de la Juventud” ha rebut 3.000€ el premi en la categoria de millor vídeo de divulgació. “Ha estat molt gratificant que hagin reconegut tant la feina dura que s’amaga darrera el vídeo com l’habilitat per transmetre un concepte complex, com l’envelliment cel·lular, a través d’imatges i metàfores visuals”, afirma Abigail Rodríguez. La periodista canària agraeix als professors del màster: “El recolzament i els ànims dels professors del Taller de Vídeo que va ser el que la va animar a presentar la peça a concurs després d’haver passat mesos treballant-hi sota la seva supervisió”. I afirma que el premi augmenta les seves ganes de seguir dedicant-se a la divulgació per despertar l’interès del públic per la ciència.

Els vídeos premiats han estat els següents:

Premi Jove (1.000€): Mattin Zeberio (16 anys), pel vídeo Oroimena.
Millor vídeo en euskera (2.000€): David Muñoz (professor d’FP), pel vídeo Ideiak Ukitzen.
Millor vídeo de divulgació (3.000€): Abigail Rodríguez (periodista canària), pel vídeo titulat “La Fuente de la Juventud”.
Menció especial: Rosario Giménez (Chile), per les píndoles audiovisuals AXON.

En aquesta cinquena edició s’han presentat 39 vídeos, 16 en la categoria de Premi Jove i 17 en euskera. Amb aquests nous treballs, la pàgina web www.onzientzia.tv compta ja amb una base de consulta de 220 vídeos, presentats en les diverses edicions del concurs. El premi On Zientzia forma part del programa de televisió Teknopolis i té com a objectiu la producció i difusió de vídeos curts i originals sobre ciència i tecnologia, dirigits a tots els públics.