Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental

Aquest màster et formarà per a treballar com a:

• Director de comunicació de centres de recerca, hospitals, museus, empreses o universitats.
  • Comunicador a centres de recerca, hospitals, museus, empreses o universitats.
  • Redactor científic a centres de recerca, hospitals, museus, empreses o universitats.
  • Divulgador a centres de recerca, hospitals, museus, empreses o universitats.
  • Community Manager de centres de recerca, hospitals, museus, empreses o universitats.
  • Periodista especialitzat en ciència, medicina o mediambient.
  • Gestió del coneixement científic, mèdic o medioambiental.
  • Comunicador de projectes de recerca.

L'experiència dels estudiants

Anna Juan
Curs 2014-15
Coordinadora del departament “Difusió de la Ciència i Reputació Corporativa"- Institut de Recerca Sanitària de l’Hospital La Fe (València)

Em vaig inscriure a la convocatòria de l'Institut d’Investigació Sanitària de La Fe, a València, i vaig ser seleccionada entre 700 candidatures gràcies a un dels treballs realitzats al taller de Comunicació Corporativa del Màster, en què vaig treballar l’entorn digital d'un Institut de Recerca. Era l’única candidata que coneixia el treball d’un institut de recerca i haver passat pel màster va ser la clau de la selecció.

La meva tasca actual és la de convèncer als investigadors de la importància de la divulgació, donar visibilitat a l'institut i posar-li cara a la ciència.

Alejandra Ruiz
Curs 2014-15
Responsable de Piura con Ciencia

Sempre em vaig sentir atreta pel món científic, vaig estudiar Bioquímica. No obstant això, durant la carrera sentia que havia d'enfocar-me més a la comunicació. En la base de dades de la universitat, em van comentar que alguna antiga alumna havia realitzat el màster. Va ser la primera vegada que vaig saber que la divulgació existia com una especialitat, abans pensava que es realitzava com un hobby.

Per a mi el màster va ser una gran experiència. Gran nombre dels meus companys havíem realitzat el màster només acabar la carrera, per la qual cosa tot era nou per a nosaltres. No obstant això, uns altres ja comptaven amb experiència. En brindar informació sobre diferents àrees, el màster em va permetre conèixer de tot una mica, cosa que m'ha servit molt per a la meva feina, no necessito aprofundir en alguns temes, però si tenir les nocions. Els professors es van mostrar sempre disposats a compartir les seves experiències i generar el contacte directe i professional amb l'alumne, de fet he mantingut els contactes realitzats al cap del temps.

Juan Miguel Ramudo
Curs 2015-16
Periodista freelance

Per motius personals em vaig desplaçar a viure a Barcelona. Aprofitant aquesta situació vaig decidir realitzar un reciclatge professional i valorant les diverses opcions que hi havia, vaig considerar que el Màster de Comunicació Científica podia ser interessant per a mi. El que més em va agradar va ser la part en la qual professionals que es dediquen al món del periodisme científic explicaven les seves experiències, resultant motivadores.

El màster m'ha servit per trobar ràpid treball com a freelance en Diario Médico, i a partir d'aquí començar a desenvolupar-me en el sector del periodisme mèdic a Barcelona.

Carlos José Sierra Sánchez
Curs 2017-2018
Departament de comunicació en el Centre de Regulació Genòmica

Després de diversos intents de fer el salt d'una trajectòria investigadora a la comunicació científica vaig parlar amb diferents professionals d'aquest sector a Espanya i molts d'ells em van recomanar fer aquest programa, recomanació que va resultar ser molt encertada ja que m'ha permès adquirir les eines comunicatives de les quals mancava.

Aquestes eines les vaig aconseguir tant amb les classes del màster com amb les pràctiques que vaig realitzar en el Centre de Ciència, Comunicació i Societat de la UPF, al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i en el Centre de Regulació Genòmica (CRG), on actualment treballo. Entre les meves funcions destaca la de gestionar part del programa de divulgació científica del CRG com els Cafès científics, tallers per a estudiants o kits d'electroforesis itinerant. També sóc documentalista i assessor científic del programa de divulgació científica de TVE2 "El Caçador de Cervells", on gestiono i doto de continguts el seu compte de Facebook i Twitter.

A la BSM vaig descobrir sortides professionals de la comunicació científica que no considerava com a comunicació institucional, museografia, etc. Vaig adquirir i vaig perfeccionar multitud d'eines d'utilitat per al desenvolupament professional de la comunicació científica com l'escriptura divulgativa, realització de guions per a ràdio i audiovisual, podcasting o gestió de xarxes socials i vaig tenir la possibilitat de posar en pràctica moltes d'aquestes habilitats en situacions reals gràcies a les practiques ofertes mentre vaig gaudir de la possibilitat de conèixer a un professorat i a uns companys excepcionals.