Lideratge en l'esport. La gestió del futbol: El cas La Lliga

Idioma d'impartició:
Inici de classes:
06 maig 2021 (per confirmar)
Fi de programa:
21 maig 2021 (per confirmar)
Horari:

dijous i divendres de 16 a 20 hores

Modalitat:
Preu:

En els darrers anys, l'esport s'ha convertit en tot un fenòmen de consum i en una pràctica socialment generalitzada. Per aquest motiu, les eines de gestió pròpies del món empresarial s'han anat implantant en la gestió de l'esport. El seu ús resulta fonamental per l'evolució i professionalització de la pràctica esportiva i de les seves institucions.

Dins del món de l'esport, la gestió del futbol és un exemple paradigmàtic, donat el seu extraordinari creixement. En aquest àmbit, destaca la gran transformació que ha portat a terme la fundació privada La Liga, un exemple d'internacionalització, creació de negoci i aplicació de criteris professionals en la gestió esportiva.

El curs Lideratge en l'esport. La gestió del futbol: El cas de La Liga, realitzat conjuntament amb La Liga professional de futbol, permet endinsar-se en els detalls tant de l'elaboració del lideratge com de la gestió empresarial aplicada a l'esport.

El curs està orientat a:

• Analitzar les bases del lideratge en l'esport
  • Conèixer l'impacte del lideratge en els projectes de gestió esportiva com element transformador de marques i institucions
  • Estudiar la gestió del lideratge en l'esport i el seu impacte en les tècniques tradicionals de marketing
  • Comprendre la gestió del canvi, la internacionalització i la construcció d'una marca global com La Liga
  • Preparar per prendre decisions estratègiques en l'àmbit de l'esport
  • Crear sinèrgies amb altres directius i responsables d'empreses esportives

El curs s'estructura en sis jornades, centrades en tres temàtiques:

Lideratge i esport

• Teories del lideratge
  • Lideratge en l'esport
  • Com hauria de ser un líder de la gestió esportiva?
  • Lideratge en la gestió esportiva en l'era Covid-19

La transformació d'una marca preparada per reclamar el seu posicionamient global

• Les bases del canvi: control econòmic, venda centralitzada i transformació audiovisual
  • Grans eixos del model: nova marca i lideratge tecnològic
  • Estratègia d'internacionalització: Global Network i la diversificació
  • Gestió de crisi: El test de lideratge en el Covid-19 i la RSC

El nou marketing. De la gestió de marca a l'activació de la marca en l'esport

• L'evolució del marketing esportiu i les persones com centre de gravetat
  • El patrocini en l'esport: Arquitectura, metodologies i KPI
  • L'activació de marca en l'esport
  • Construir el partenariat: Nous escenaris i captació de partners

El curs Lideratge en l'esport. La gestió del futbol: El cas de La Liga, es dirigeix a:

• Professionals del futbol interessats en conèixer els aspectes relacionats amb el lideratge esportivo i la professionalització de l'esport
  • Directius de clubs esportius amb la visió de transformar una entitat per orientar-la cap al lideratge mundial
  • Professionals de l'esport que busquen especialitzar-se en la gestió esportiva

Direcció acadèmica

Pere Solanellas

Pere Solanellas, CEO de Wuics i professor de la Universitat Pompeu Fabra Barcelona School of Management. Assessora a entitats esportives, clubs de futbol i centres esportius a Espanya i Amèrica Llatina. Millor professional de la gestió esportiva a Espanya al 2009. Ponent internacional, autor de llibres de lideratge, organitzador de congressos i conseller en vàries entitats esportives.

José Moya José Moya, Director General de La Liga Business School.

Admissió i matrícula

• > Completa el formulari de sol·licitud d'admissió
  • > Puja una còpia del teu DNI (ambdues cares) a la plataforma a la qual se't donarà accés
  • > Tria una de les dues opcions de pagament:
    - Targeta de crèdit: accediràs directament.
    - Transferència bancària: veuràs les indicacions i comptes bancaris a la pantalla, que rebràs també en el teu correu electrònic (revisa la carpeta d'Spam).

Si tens qualsevol dubte, pots posar-te en contacte mitjançant el formulari "Sol·licita informació" o enviant un correu a executive@bsm.upf.edu.