Curs Executive Online en Tecnologies Blockchain per no tècnics

Inici de classes:
03 juny 2020 (per confirmar)
Fi de programa:
22 juliol 2020 (per confirmar)
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
900€

Un estudi de Accenture adverteix de la necessitat d'optimitzar l'ús d'habilitats i tecnologies digitals i de buscar la seva combinació òptima amb capital i altres acceleradors per a potenciar el creixement econòmic. Una d'aquestes tecnologies és l'anomenada “Tecnologia de Registres Distribuïts” o DLT en anglès l'aplicació del qual estrella fins al moment és la tecnologia Blockchain. El Fòrum Econòmic Mundial destaca Blockchain com una de les deu tecnologies emergents més importants dels últims anys.

El programa integra de manera coherent els coneixements tecnològics i empresarials necessaris per a construir els nous models de negoci. La tecnologies DLT estan generant noves formes d'integració i interrelació empresarial, on les fronteres de les organitzacions i del coneixement es desdibuixen creant ecosistemes complexos que necessitaran professionals multidisciplinaris.

Amb el curs aprendràs a:

Proporcionar una introducció a la tecnologia de les plataformes de registre distribuïdes, com per exemple Blockchain com pot impactar en el sector financer i empresarial.
Facilitar els coneixements necessaris per a desenvolupar una anàlisi dels sistemes tecnològics distribuïts, dissenyar i implementar la tokenización com a mitjà de transmissió de valor empresarial.
Proporcionar els coneixements bàsics per a l'ús de Contractes Intel·ligents o Smart Contracts i aplicacions descentralitzades o DApps.

1. Introducció tècnica a la Tecnologia de registres Descentralitzats (DLT):
    • Introducció tècnica a tecnologies descentralitzades com Blockchain. Començant per Bitcoin, origen i funcionament. Com aquest naixement ha generat un canvi en el paradigma empresarial que està motivat des d'un Push tècnic. Analitzarem com funcionen les tecnologies DLT (Decentralized Ledger Technologies) en general, què és la mineria i quina funció té, les diferències clau entre les xarxes blockchain (per exemple Ethereum) la seva tipologia (Permissioned /Permissionless), els seus avantatges i els seus desavantatges.
  2. Introducció a Criptografia:
    • Introducció a funcions hash, clau pública o privada i signatura digital.
    • Analitzarem les diferents criptomonedas i el consens distribuït. Els diferents sistemes de consens, les direccions, transaccions, els Miners, els Nodes P2P i les Wallets. Finalment es tractaran els reptes d'aquesta tecnologia sobre la seguretat l'anonimat i l'escalabilitat.
  3. Desenvolupament de Programari:
    • Introducció en el desenvolupament de llibreries, APIs, Carteres, Cercadors, Passarel·les de pagament, Smart Contracts i Open Asset Protocol
  4. Sistemes i Arquitectura Blockchain:
  • Blockchain Públics, arquitectura i desplegament de xarxes per a Blockchain públiques
  • Blockchain Privats, arquitectura i desplegament de xarxes per a Blockchain privats.

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

Professionals júniors i sèniosr: advocats, consultors financers, estratègics i tecnològics, empresaris, desenvolupadors informàtics i telecomunicacions.

Direcció Acadèmica:

• Luz Parrondo. Professora i responsable del departament de comptabilitat i finances en la UPF Barcelona School of Management.
  • Juan Alonso Margareto. President i fundador de The Walkingbit. Desenvolupador i descentralitzador en Blockchain.
  • Juan Pablo Mejia. Consultor financer, professor i speaker especialitzat en Bitcoin i Blockchain.

Certificat:

En superar el Curs Executive en Tecnologies Blockchain per no Tècnics rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi de la Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).