Curs Executive Online en Service Design

Modalitat:
Preu:
800€

La revolució digital ha fet que els clients demandin experiències cada vegada millors. Ja no se centren solament en el producte, sinó en tot el que a aquest li envolta, és a dir, el servei.

Les organitzacions han entès la importància de la innovació en l'experiència de client per al seu èxit. Com a conseqüència, cada vegada més es requereixen perfils com el de Service Designer, qui s'encarrega d'analitzar i mapear l'experiència de client, per a seguidament prototipar i implementar nous processos i serveis que aportin li valor i millorin l'impacte de la marca. Per a això, sempre haurà de tenir en compte la visió de negoci (viabilitat), tecnologia (factibilitat) i d'usuari (valor).

En el curs de Service Design aprendràs a:

• Saber en què consisteix el service design i com s'aplica.
  • Aprendre a veure el servei a través d'un customer Journey plasmant l'experiència de client de principi a fi.
  • Idear maneres de portar un servei a la realitat i construir prototips per a aprendre d'aquests i iterar contínuament.
  • Saber organitzar els components del servei en un service blueprint i plantejar el model de negoci

Continguts:

1. Tema 1. Introducció al Service Desing: Presentem com ha sorgit el service design, en què consisteix i com es desenvolupa el procés
    • Secció 1.1: El service design
    • Secció 1.2: El repte de les organitzacions
    • Secció 1.3: Per què aplicar l'enfocament de service design
  2. Tema 2. Empatizar amb les persones: Farem un repàs per les tècniques de recerca que s'utilitzen per a recollir dades dels nostres usuaris i clients, i veurem les eines principals que s'utilitzen en service design que ens ajudaran a empatizar amb ells.
    • Secció 2.1: Mètodes de recerca
    • Secció 2.2: Perfil Persona
    • Secció 2.3: Journey Map
    • Secció 2.4: System maps
    • Secció 2.5: Visualització de dades, síntesis i anàlisis
  3. Tema 3. Del problema a la idea. Una vegada finalitzada la recerca, arriba el moment de generar propues-*tas de valor per als nostres clients, i començar a definir i seleccionar les millors idees.
    • Secció 3.1: Definició del repte
    • Secció 3.2: Generació d'idees
    • Secció 3.3: Proposta de valor
    • Secció 3.4: La selecció de les idees
  4. Tema 4. De la idea a l'acció. En aquest tema veurem com tangibilizar la nostra idea de servei en un prototip per a testar-lo amb els nostres usuaris i clients.
    • Secció 4.1: Abans de prototip
    • Secció 4.2: Mètodes de prototip
  5. Tema 5. Encaixar la idea en l'organització. Encaixarem el nostre nou servei en l'organització a nivell de negoci i de processos. Per a això, dissenyarem com l'organització pot oferir el servei a nivell de processos i sistemes interns i per l'altre costat, valguda-rems la viabilitat del nostre projecte a nivell de negoci.
    • Secció 5.1: Service Blueprint
    • Secció 5.2: Business Model Canvas

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

• Professionals del sector banca, retail, assegurances, telecomunicacions, salut, etc., que estiguin interessats a millorar l'experiència dels seus clients.
  • Emprenedors.
  • Dissenyadors gràfics, dissenyadors de producte i arquitectes.
  • Dissenyadors d'experiència d'usuari i interacció.
  • Persones que vulguin donar un gir en la seva carrera professional.

Professorat:

Marina Vall Martínez. User Experience Designer en el grup Adevinta.

Certificat:

En superar el Curs Executive en Service Design rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).