Curs Executive Online en Global Project Management

Idioma d'impartició:
Inici de classes:
04 novembre 2020 (per confirmar)
Fi de programa:
23 desembre 2020 (per confirmar)
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
800€

“Cada projecte és únic, la idea que una única metodologia és vàlida no ens serveix; cal adaptar-se i millorar sense parar.”

Avui dia la direcció de projectes s'enfronta a dos grans reptes, cobrir la bretxa de professionals formats i adaptar-se a l'entorn VUCA actual. Segons l'informe del PMI “Job Growth & Talent Gap ” la demanda de directors de projectes creix tan de pressa que s'està creant una necessitat de professionals formats que no s'està cobrint.

I la realitat de l'entorn VUCA en el qual vivim, ens obliga als directors de projecte a no sols conèixer les tècniques, sinó sobretot a ser capaces d'analitzar la situació per a poder-nos adaptar a cada realitat canviant.

Una formació de direcció de projectes que estigui orientada a aquests dos reptes no sols ha de focalitzar-se en les tècniques i eines, sinó sobretot en la seva base: els seus principis i dominis. D'aquesta forma es proveeix dels elements globals i comuns que són invariables en qualsevol projecte.

El curs es focalitza en els principis i dominis, perquè l'alumne adquireixi aquesta base sòlida, així com s'introdueixen els processos amb les seves tècniques i eines de les principals areas de coneixement. Estructura del curs:

• Principis de la direcció de projectes
  • Dominis de la direcció de projectes
  • Procés d'integració
  • Processos de la triple restricció

En el Curs en Project Management aprendràs a:

• Oferir una visió dels elements universals de la direcció de projectes.
  • Dotar de capacitat analítica per a adaptar-se a qualsevol entorn.
  • Subministrar les eines i tècniques bàsiques de la gestió de projectes.

Continguts:

1. TEMA 1: Principis de la direcció de projectes marc
    • global de la direcció de projectes
    • Principis de la direcció de projectes: governança, equip, interessats, valor, pensament holístic, lideratge, adaptació, qualitat, complexitat, oportunitats i amenaces, adaptabilitat i resiliència, gestió del canvi.
  2. TEMA 2: Dominis de la direcció de projectes
    • Equip
    • Interessats
    • Cicle de vida
    • Planificació
    • Navegant incertesa i ambigüitat
    • Lliurament
    • Rendiment
  3. TEMA 3: Processos de la integració
    • Acta de constitució
    • Pla del projecte
    • Gestió proactiva de l'execució
    • Seguiment del projecte
    • Gestió de canvis
  4. TEMA 4: Processos de la triple restricció
    1. Requisits i aconsegueixi
    2. Cronograma
    3. Costos
    4. Eines de gestió de projectes

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

A professionals que vulguin adquirir una visió global de la direcció de projectes o a professionals que vulguin introduir-se en la direcció de projectes.

Direcció acadèmica:

Elisabet Duocastella, és Enginyera Tècnica Industrial, Màster en Direcció de Projectes, Postgrau en Metodologies àgils, MBA per La Salle Campus Barcelona i Postgrau en Economia Social i Solidària per la UAB. Treballa com a formadora i consultora de Lean Project Management en daVinci Project Management. Està acreditada com PMP® (2009) i Scrum Màster Certified® (2011).

Certificat:

En superar el Curs Executive en Project Management rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).