Curs Executive Online en Metodologies Agile

Modalitat:
Preu:
800€

Les metodologies àgils són una exigència en el context empresarial actual a causa de la creixent velocitat dels canvis que es produeixen en un entorn cada vegada més accelerat i el seu domini una necessitat per als Project Managers del segle XXI. Però AGILE és molt més que unes metodologies per al desenvolupament de projectes que precisen de rapidesa i flexibilitat, AGILE és una filosofia que suposa una forma diferent de treballar i d'organitzar-se.

Què aprendrà l'alumne (objectius del curs):

• Els principals objectius són donar a conèixer l'origen, els fonaments i principis del model AGILE.
  • Conèixer el perquè és necessari aplicar els mètodes AGILE en el context actual i conèixer els avantatges que suposa utilitzar les metodologies AGILE en relació amb els mètodes de planificació i gestió de projectes convencionals.
  • Conèixer les metodologies SCRUM i KANBAN per a la gestió àgils de projectes i aprendre com aplicar-les. Comprendre l'enfocament iteratiu i incremental del treball AGILE basat en Sprints i la gestió de tasques.
  • Dur a terme exercicis pràctics.

Continguts:

1. ORIGEN DEL MODEL “AGILE”
    Coneixeràs com és l'origen del moviment agile, els principis sobre els quals es basa i quals són els seus avantatges respecte a la gestió convencional i a la planificació clàssica de projectes. Aplicació dels principis i fonaments del model àgil en el disseny de productes i serveis i en la gestió de projectes.
  2. AGILITAT EN UN MÓN VUCA
    Descobriràs perquè l'agilitat és imprescindible per a respondre a un món VUCA, acrònim que prové de les sigles d'aquestes paraules en anglès: Volatility, Uncertainty, Complexity i Ambiguity que permet descriure el context cada vegada més canviant que obliga les organitzacions a renovar-se a un ritme molt accelerat. Agilitat per a sobreviure a un entorn complex.
  3. LA RESPOSTA ÉS AGILE
    Aprendràs com convertir una empresa, en una organització àgil, que disposi de la capacitat de respondre als canvis cada vegada més freqüents i accelerats. Agilitat per a adaptar-nos de les condicions canviants del mercat.
  4. LES METODOLOGIES ÀGILS
    Coneixeràs quals són les principals metodologies àgils (SCRUM i KANBAN) i aprendràs com aplicar-les als teus projectes amb l'objectiu de desenvolupar productes i serveis amb una adaptació contínua a les canviants necessitats del mercat i dels clients.

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

Directius, responsables d'àrees d'innovació i desenvolupament de productes, Project managers, emprenedors i professionals que vulguin aprendre una nova manera de gestionar projectes d'una manera àgil i eficient.

Professor:

Miquel Angel Oliva, emprenedor, Director de la Fundació per a la Creativación (www.fundacioncreativacion.org) una entitat que impulsa projectes de Creativitat i Innovació en l'àmbit educatiu. Soci fundador de Nova Group (www.novagroup.és) empresa de serveis de consultoria especialitzada en innovació i estratègia empresarial. Conferenciant i docent, imparteix classes en diferents universitats i escoles de negoci. Creador de The Creativation Game (www.creativationgame.com) joc de taula per a desenvolupar la creativitat i la innovació en l'àmbit educatiu, familiar i empresarial.

Certificat:

En superar el Curs Executive en Metodologies Agile rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).

El programa compta amb 3 crèdits ECTS, convalidables a el Postgrau en Innovació i Design Thinking.