Curs Executive Online en Lean Startups

Idioma d'impartició:
Inici de classes:
15 juny 2020 (per confirmar)
Fi de programa:
03 agost 2020 (per confirmar)
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
800€

Pel fet que representa un canvi de paradigma en la manera de crear negocis i d'emprendre. Aquesta metodologia et convida al fet que no donis res per fet i anar validant ràpidament una sèrie d'hipòtesi tant del teu model de negoci com de la teva proposta de valor amb una audiència o segment de mercat en concret. Pel que ajuda a reduir el risc a l'hora de llançar un projecte innovador al mercat.

Al curs de Lean Startup aprendràs a:

• Entendre la filosofia i principis del Lean Startup per a convertir-se en un emprenedor.
  • Aplicar les eines de la metodologia Lean Startup perquè qualsevol alumne pugui desenvolupar productes o serveis innovadors.
  • Entendre què és el Customer Development i com emprendre pensant en el client.
  • Entendre com definir un model d'estratègia de negocis.
  • Identificar hipòtesi de negoci i crear un experiment de baix cost per a poder validar les suposicions amb un Producte Mínim Variable (PMV).
  • Implementar el Lean Canvas, per a poder validar o decidir pivotar la solució.

Continguts:

1. Lean Startup i Customer Development: Apartat on aprendràs els principis de la metodologia Lean Startup: construir, mesurar, i aprendre a través del coneixement dels problemes del client (Customer Development) perquè construeixis un model de negoci que et permeti llançar com més aviat millor la teva idea al mercat.
    • Introducció, conceptes bàsics de Lean Startup i de l'emprenedoria.
    • Desenvolupament de clients, descobrir els qui són els teus clients, identificar-los i validar el mercat per al teu producte o servei.
    • Model de negoci, definir un model per a una estratègia de negoci amb el model Canvas.
    • Recerca de mercat, avaluació de la grandària d'un mercat i el potencial de creixement a més dels competidors.
  2. Creació d'un Producte Mínim Viable: Aprendràs les tècniques per a realitzar un Producte Mínim Viable perquè puguis anar fent petits experiments amb el teu client potencial que ho pugui provar i anar validant hipòtesi, per a anar mesurant i aprenent.
    • Proposta de Valor, aprendràs com formular adequadament la proposta de valor del teu startup per a oferir a cada segment de clients l'estratègia adequada.
    • Quantificant la Proposta de Valor, quantificació de la proposta de valor per a saber què volen guanyar els teus clients potencials.
    • Anàlisi competitiva, entendre el panorama competitiu del teu startup per a diferenciar-te de la teva competència.
    • Definir MPV, aprendràs tècniques per a realitzar un producte mínim viable i testar les teves hipòtesis.
  3. Experimentació, mesurament i aprenentatge: En aquest apartat aprendràs quines són les mètriques a implementar, identificar quins són els passos a seguir fins a arribar a l'oferta final. Lean startup és un procés iteratiu i d'innovació contínua pel que aprendràs a detectar quan pivotar, és a dir quan has de canviar la teva idea de negoci i apostar per una altra nova.
    • Objectius i KPI’s, mesurar la relació empresa-client a cada moment del procés d'interacció.
    • Validació, aprendre a validar el nostre producte o servei amb aprenentatges de clients pontenciales.
    • Lean Canvas, aprendràs a usar l'eina que et permet tenir una visió esquemàtica dels punts clau del projecte emprenedor d'una forma ràpida.
    • Pivotar o no pivotar aquesta és la qüestió, aprendràs a identificar quan has de canviar la teva idea de negoci i apostar per una altra nova.

Videoconferencias:

• dijous 18 de juny
  • dijous 9 de juliol
  • dijous 30 de juliol

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

Emprenedors, empreses emergents, professionals i autònoms que vulguin llançar les seves idees al mercat o bé obtenir un avantatge competitiu. A més de totes aquelles persones que desitgin realitzar projectes emprenedors que siguin disruptius, escalables, i amb una base tecnològica.

Professorat:

Diana Pins, professional amb més de 15 anys d'experiència en recerca del consumidor, estratègia de marca i processos creatius i d'innovació. Pionera a aplicar Design Thinking i dinàmiques de cocreación.

CEO de Diana Pinos & Co. consultoria i formació per a empreses en metodologies d'innovació centrades en l'usuari: Design Thinking, Llec® Serious Play® i Llegeixin Startup. Imparteix classes en diferents universitats i centres de negoci i és mentora de startups i projectes d'emprenedoria creativa. Creadora de Creativikit® primer kit d'entrenament creatiu d'alt rendiment.

Certificat:

En superar el Curs Executive en Metodologia Lean Startup rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).