Curs Executive Online en Economia circular

Inici de classes:
03 juny 2020 (per confirmar)
Fi de programa:
22 juliol 2020 (per confirmar)
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
800€

El model econòmic lineal “prendre, fer, rebutjar” està en crisi ja que estem arribant al límit de la capacitat física del planeta. L'economia circular és una alternativa viable i atractiva que algunes empreses ja estan explorant i el curs executive d'economia circular et prepararà per a implementar-lo a la teva empresa.

Disminuir la generació de residus, restringir l'extracció de matèries primeres i apostar per models de producció sostenibles reduirà l'impacte al medi ambient.

El curs està dissenyat pels experts en disseny circular d'una de les empreses líders amb més experiència en el llançament de projectes, serveis i productes sostenibles.

En el Curs Executive en Economia Circular aprendràs a:

• Entendre la sostenibilitat com a palanca de processos d'innovació en una empresa.
  • Conèixer com aplicar estratègies d'economia circular en els diferents nivells de l'organització, des de qüestions operatives (productes i processos) fins a qüestions estratègiques i de model de negoci.
  • Adquirir el criteri per a impulsar projectes i iniciatives en l'àmbit de l'economia circular dins de l'empresa.

Continguts:

1. Introducció a l'economia circular

• Benvinguda i presentació del curs
  • Economia Circular: què és i perquè és important per a l'empresa
  • Models de negoci circulars

2. Disseny circular de producte

• Conceptes clau i metodologia per a un disseny circular.
  • Casos d'èxit en disseny circular.

3. Cadena de valor sostenible

• Impactes ambientals amb visió de cicle de vida
  • Casos d'èxit de cadena de valor sostenible en el sector agroalimentari

4. Casos pràctics i integració

• Presentació de casos pràctics per part de representants de les empreses
  • Com definir un pla d'acció empresarial per a l'economia circular

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

• Brand Managers
  • Responsables de Responsabilitat Social Corporativa
  • Dissenyadors de producte
  • Dissenyadors industrials
  • Responsables de sostenibilitat

Direcció Acadèmica:

Jordi Oliver, Doctor en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona i MBA per ESADE, és Soci-fundador i CEO de inèdit, un estudi d'ecoinnovació estratègica. És també autor i investigador vinculat a l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals.

Certificat:

En superar el Curs Executive en Economia Circular rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020).