Curs Executive Online en Design Thinking

Modalitat:
Preu:
800€

El Design Thinking et donarà la visió i les fases de la metodologia de disseny estratègic com a eines per a dissenyar nous productes i serveis digitals (com Uber, Glovo, Taskrabbit o Airbnb.)

El Design Thinking, una eina d'innovació cada dia més demandada en grans i petites empreses, s'utilitza per a definir estratègies de negoci basades en les necessitats dels usuaris i aprendre a idear i prototipar serveis per a provar-los amb usuaris reals.

Per a això es proporcionen metodologies i fonts d'informació per a construir contextos propis per al desenvolupament del projecte: tècniques de recerca d'usuari; identificació de tendències socioculturals, econòmiques i tecnològiques; benchmark de la competència; tècniques de creativitat i ideació i prototipado d'idees.

En el curs es treballarà també la comunicació d'idees com un aspecte fonamental en entorns d'innovació, i s'explica com es prepara un Elevator pitch per a presentar idees de manera breu i concisa i aconseguir així finançament.

Amb el curs en Design Thinking aprendràs a:

• Conèixer l'origen i la metodologia del Design Thinking com a aproximació a la innovació en serveis i negocis centrada en les persones.
  • Empatizar amb els usuaris i convertir les seves necessitats en oportunitats per al disseny de nous productes i serveis.
  • Saber analitzar tendències (socials, econòmiques, de consum, sectorials, tecnològiques…) com mètode d'inspiració per a la ideació de nous productes i serveis.
  • Aprendre a resoldre de manera creativa problemes amb tècniques d'ideació per a dissenyar serveis innovadors.
  • Aprendre a prototipar idees i negocis per a triar la millor idea per a cada repte i context.
  • Comunicar idees de manera adequada per a aconseguir finançament i suport per a dur a terme nous serveis o negocis.

Continguts:

1. Introducció al Design Thinking: origen, context i metodologia (visió, fases i disciplines involucrades).
  2. Empatia i definició de reptes: empatia amb l'usuari (recerca de disseny design research i tècniques de recerca d'usuari), anàlisi de tendències i context i formulació de reptes.
  3. Ideació i prototipado: creativitat, value proposition canvas i prototipado d'idees (fitxes d'idees de negoci).
  4. Business Design: business model canvas, llegeixin canvas i business model navigator.
  5. Comunicació d'idees: pitch deck i elevator pitch, claus per a la comunicació persuasiva.
  • Videconferencia: 08/07/2020, 18:00h (Hora Espanya).

Com s'imparteix:

• Fase de benvinguda i familiarització amb l'entorn virtual: Tindràs accés a una aula comuna per a tots els alumnes de la Executive Education Online amb la finalitat que puguis ampliar la teva xarxa de contactes i establir sinergies amb companys d'altres àrees de coneixement. En aquesta fase tindràs accés a tutorials i instruccions sobre el funcionament de l'entorn virtual, així com un calendari d'activitats online de formació i col·laboració.
  • Fase d'aprenentatge individual: dins de l'aula virtual del teu curs accediràs als materials d'aprenentatge (lectures, casos, vídeos, etc.) perquè et vagis preparant al teu ritme i amb plena flexibilitat.
  • Fase d'aprenentatge grupal: a partir d'aquesta començarà el treball grupal i col·laboratiu on estaràs en contacte amb el professor expert, el coordinador del programa i els teus companys. Aquesta part et permetrà posar en pràctica i discutir els continguts apresos durant la primera fase, així com compartir experiències amb els teus companys i resoldre dubtes amb el professor expert.

Dirigit a:

Directius d'àrees funcionals, càrrecs intermedis, emprenedors, consultors, persones responsables d'innovació, transformació i desenvolupament de qualsevol sector d'activitat, que vulguin conèixer i adquirir eines i coneixements sobre la innovació en el món empresarial.

Professorat:

Josep Aballó, Manager d'Innovació i Estratègia digital en RocaSalvatella

Certificat:

En superar el Curs Executive en Design Thinking rebràs un certificat oficial de la UPF Barcelona School of Management, recolzat pel prestigi d'Universitat Pompeu Fabra, la universitat núm. 1 a Espanya i la primera a Iberoamèrica (Rànquing Times Higher Education 2020)