CURTOCIRCUITO: Escoles com a centres de producció cinematogràfica

Data:
05/10/2020
Hora:
de 12:00 h a 13:30 h
LLoc:
En directo (streaming)
Email de contacte
info@bsm.upf.edu

Taula rodona Festival Curtocircuito

En els últims anys, alguns dels treballs estatals més interessants i innovadors han estat desenvolupats en el marc de les escoles de cinema, que estan funcionant com a agents catalitzadors del desenvolupament i la creació cinematogràfica. Aquesta concepció holística de l'escola com a institució que il·lumina, promou i acompanya l'alumne en el procés creatiu cap a la culminació de l'obra converteix a aquestes escoles en models per al desenvolupament vocacional, la creació en col·lectivitat i el teixit d'una futura comunitat professional.

El Màster de Documental de Creació de la UPF-Barcelona School of Management participa a la taula rodona organitzada pel festival Curtocircuito per debatre i reflexionar sobre els models, l'experiència i l'aportació de les escoles de cinema a la producció cinematogràfica. L'acte comptarà amb la participació de Jordi Balló, director del Màster i Neus Ballús, directora de cinema i alumna del Màster de la UPF-BSM. Ho faran al costat de representants dels centres Elías Querejeta Zine Eskola (Donosti) i l'ECAM (Madrid).

Per les aules del Màster de la UPF-BSM han passat directors com Neus Ballús, Tatiana Huezo, Isaki Lacuesta o Mercedes Álvarez, entre d'altres. En les seves 10 edicions s'han produït més de 30 pel·lícules documentals, que han participat en els principals festivals nacionals i internacionals (Berlinale, Festival de Cinema de Locarno, Festival Internacional de Cinema de Rotterdam, Visions du Réel, o Festival de Cinema Europeu de Sevilla ...).

La taula rodona serà emesa via streaming a través dels canals de Curtocircuito (Youtube i Facebook).